הבן חושף

מדוע סרב חכם יעקב יוסף לתפקיד רבה של י-ם?

הגאון רבי משה יוסף סיפר במהלך עצרת התעוררות, במלאות שש שנים להסתלקותו של אביו, על הרגע בו ביקש מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל למנות את אביו לרבה של ירושלים, ומדוע סרב (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"מ יוסף, הערב (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הגאון רבי משה יוסף, בנו של הגאון הגדול חכם יעקב יוסף, סיפר הערב (שני) על ההצעה של מרן פוסק הדור הגאון רבי יוסף שלום אלישיב זצוק"ל לאביו להתמנות לרבה של ירושלים והסביר מדוע הוא סרב. את הדברים אמר במהלך עצרת התעוררות במלאות שש שנים להסתלקותו בבית הכנסת 'בורכוב' בירושלים.

הגר"מ יוסף סיפר כי במהלך השנים הגר"יש אלישיב זצוק"ל ביקש לתמוך באביו חכם יעקב לתפקיד רבה של ירושלים, ושלח אליו את הגאון רבי יוסף אפרתי: הרב אלישיב שלח את הרב אפרתי שאמר לו שהגר"יש אוחז שאתה הרב הכי ראוי להיות רבה של ירושלים".

אך הגר"י זצ"ל סרב וביקש להגיע ולהסביר למרן הגרי"ש זצ"ל מדוע הוא מסרב. לדבריו, אביו הגיע למעונו של הגרי"ש ברחוב חנן 10.

"אבא הלך לרב אלישיב והסביר לו 'אני מוסר שיעורי תורה, אני לא יכול לקחת על עצמי את העול של הרבנות, אני אהיה אחראי על כל הנבלות והטרפות שימכרו בירושלים, אני אהיה אחראי על זה, אני אתן את הדין על זה".

כמו כן הוא יצטרך להפסיק במסירת כשרות השיעורים מידי שבוע ברחבי הארץ: "אני לא מוכר את העולם הבא שלי לא בתמורת כסף ולא תמורת תפקיד".

"כשאבא יצא מביתו, לא רק שהגר"יש לא כעס אליו אלא אמר למקורביו 'אתם רואים, זה רב עם יראת שמיים אמיתית'", סיפר הבן הגאון רבי משה.

"כל דבר שעה, הוא הסתכל ואמר 'אני יכול לתת על זה את הדין בשמיים?', כך אבא פעל" סיכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר