זהבה גלאון ל"כיכר השבת": "המחנה הציוני שתה לנו שני מדנטים"

יו"ר מרצ זהבה גלאון הודיעה על התפטרותה, אך קולות החיילים הצילו למפלגה את המנדט החמישי והחזירו גם גלאון לכנסת. "היו נגדנו כוחות גדולים" אמרה גלאון בשיחה ל"כיכר השבת" (חדשות, בארץ)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(Ben Kelmer/Flash90)

בתחילת מערכת הבחירות לכנסת ה-20 קיוו במפלגת השמאל מרצ להגיע למספר גבוה מאוד של מנדטים. היו כאלו שדיברו על שמונה מנדטים והיו אחרים שאף הגדילו וחלמו על עשרה מנדטים. אלא שמתוצאות האמת בסיום מערכת הבחירות עלה שהמפלגה כמעט ולא עברה את אחוז החסימה. יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, כבר הודיעה על התפטרותה מראשות מרצ בעקבות התוצאות הקשות.

אלא שאז הגיעו קולות החיילים, שבאופן מסורתי מצביעים לגוש הימין, ודווקא הם הצילו את המנדט החמישי של המפלגה. בעקבות כך, הודיעה גלאון כי היא חוזרת בה מהתפטרותה. בסופו של דבר גרפה המפלגה 165,292 קולות.

בשיחה עם "כיכר השבת" סיפרה הערב (חמישי) גלאון על מערכת הבחירות שכמעט וריסקה לגמרי את המפלגה בראשה היא עומדת ועל הקרב מול "המחנה הציוני".

"זה משמח אותי שהחיילים נתנו בנו אמון, הצביעו מרצ ונתנו לנו את המנדט החמישי" אומרת גלאון, "זה לא היה פשוט להגיע ולראות שהיינו חמישה מנדטים וירדנו לארבעה, אבל בסופו של דבר אני חושבת שבנסיבות האלה, שהקרב היה כל כך קשה וגורמים וכוחות כל כך גדולים עמדו נגדנו אני חושבת שמדובר בהצלחה".

על הציפיות הגבוהות בתחילת מערכת הבחירות והאכזבה הקשה בסוף אמרה גלאון כי "אני ציפיתי שנהיה יותר, אבל מה שקרה זה ש"המחנה הציוני" שתתה לנו את המנדטים בקשית". לדבריה, "'המחנה הציוני' לקחו לנו שני מנדטים, חד-משמעית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר