מרכיבים ממשלה

המתיחות עם יהדות התורה: נתניהו יבקש ארכה מהנשיא

כפי שנחשף ב'כיכר השבת', דרישת האדמו"ר מגור הביאה לביטול פגישת המו"מ הקואליציוני של יהדות התורה עם הליכוד - מה שיביא את ראש הממשלה לבקש ארכה (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ראש הממשלה מתקרב לעבר סיום המועד הראשון להצגת הממשלה, כאשר עדיין לא הצליח לחתום עם אף מפלגה על הצטרפותה לקואליציה. בשל כך, צפוי נתניהו להגיע אל הנשיא ריבלין ולבקש הארכה - כמוגדר בחוק.

מדובר בהארכה של שבועיים בלבד, במהלכם ייאלץ נתניהו להשיג את תמיכת המפלגות, כאשר בין היתר יצטרך למצוא פתרון לנושא חוק הגיוס ולחילולי השבת.

כפי שדיווחנו הבוקר, בעקבות היתר הממשלה לחילולי שבת נרחבים באירוויזיון הצפוי בעוד כשבועיים, בוטלה פגישת המשא ומתן הקואליציוני שתוכננה להיום בצהריים (שני) בין 'יהדות התורה' ל'ליכוד'.

'כיכר השבת' חשף כי האדמו"ר מגור הוא שהורה ליהדות התורה ליצור משבר סביב חילולי השבת, המתוכננים לשתי השבתות הקרובות, ואולי אף לשתק בשל כך את המשא ומתן הקואליציוני עם הליכוד, עד להודעה חדשה.

יהדות התורה דורשת בין היתר ענישה לגופים שיעברו על 'חוק השבת', ושרק גויים יעבדו בעבודות שמוגדרות "פיקוח נפש"; לצד סיירת שתפקח בכל שבת כי לא נעשים עבודות על ידי גופים רשמיים שלא לצורך על ידי יהודיים.

משבר נוסף המעכב את הקמת הממשלה, הוא התעקשותו של בצלאל סמוטריץ' להתמנות לשר המשפטים - בעוד ראש הממשלה מעוניין לראות את יריב לוין בתפקיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר