"נסתפק במסמך הבטחות"

יהדות התורה חוזרת לנהל מו"מ עם הליכוד

למרות שבעיית חילולי השבת באירוויזיון עדיין לא נפתרה, חוזרים ביהדות התורה לנהל דיונים עם הליכוד, בתמורה למסמך התחייבויות מפורט מהמפלגה בנוגע לשבת (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

לאחר האיומים וההבטחות כי לא ישובו לשולחן המשא ומתן עד לאחר אירוע האירוויזיון בשל חילולי השבת הבאים בעקבותיו, יהדות התורה צפויה לחזור כבר מחר (שלישי) לשולחן הדיונים לפגישת משא ומתן שלישית עם הליכוד.

ביום שני שעבר דווח ב'כיכר השבת' בהרחבה כי יהדות התורה ביטלה את פגישת המשא ומתן שתוכננה לאותו יום, בשל חילולי השבת שאושרו על ידי הממשלה לקראת אירוע האירוויזיון שייערך במוצאי השבת הקרובה.

ביטאון 'אגודת ישראל' – 'המודיע' הגדיל לעשות ויצא במאמר מערכת תקיף בו נאמר כי "למרות שיש לציבור שומרי השבת מה להפסיד במגוון של תחומים ונושאים מאי כניסה לקואליציה, אבל, השבת יקרה לנו עוד יותר. אין לה בכלל מחיר".

"אם אין לנו השפעה על מניעת פרצות חדשות של חילולי שבת שלא היו בעבר, אין לנו יכולת להיות בכזו קואליציה יהיה המחיר אשר יהיה", איימו ב'המודיע'.

אלא, שכבר מחר ב-18:00 תיערך בכנסת פגישה בין צוותי המשא ומתן של הליכוד ליהדות התורה.

בכיר ביהדות התורה מסביר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי לא מדובר ב"התקפלות" חלילה בנושא השבת. לדבריו, הליכוד צפוי לחתום על מסמך ובו הבטחות ברורות בנושא השבת אותן דורשת המפלגה במו"מ.

ל'כיכר השבת' נודע עוד, כי לאחר ההחלטה שלא לקיים פגישות מו"מ, החלטה אותה הובילו בכירים ב'אגודת ישראל', נועד בסוף השבוע מזכיר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל יעקב ולצר עם כ"ק האדמו"ר מגור.

בכירים ב'אגודת ישראל' מסבירים ל'כיכר השבת' כי לאחר הפגישה נוצרה פריצת דרך שתוביל לדרישות תוקפניות ובלתי מתפשרות בסוגיית השבת במהלך פגישת המו"מ מחר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר