האזינו

דובר 'הפלג' הטיל פצצה: "יושבים רציף עם חלק מ'דגל'"

האם חלקים מתוך מפלגת דגל התורה מנהלים מגעים עם 'הפלג'? כך לפחות טוען היום אברהם מנקס, בכיר בפלג - המוכר בכובעו כדובר הועדה ל"הצלת עולם התורה" (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
דבריו של דובר 'הפלג', בראיון ל'מנדי-ביתאן' (תמונה: מרים אלסטר, פלאש 90)

אברהם מנקס, מבכירי הפעילים ב'פלג', מגלה היום (שני) כי נפער לאחרונה צוהר, חשאי, בחומת ההיבדלות מ'דגל התורה', תנועת האם. "פלגים בתוך דגל התורה, אחד מהם במיוחד, יושב איתנו באופן רציף", כך מנקס.

בראיון לתכנית 'מנדי-ביתאן' ב'כאן מורשת', אמר בכיר 'הפלג', בקשר למגעים לגיבוש "חוק גיוס": "אפילו מרן ראש הישיבה הרב שטיינמן זצ"ל היה נגד מתווים, נגד פשרות ונגד יעדים".

"אנחנו נפגשים עם אדמו"רים וראשי ישיבות ספרדיות, ונפתח פתח חדש", המשיך מי שמכונה דובר הוועדה ל"הצלת עולם התורה", והוסיף כאמור: "פלגים בתוך דגל התורה, פלג אחד במיוחד, יושב איתנו באופן רציף. הוא קולט את חומרת העניין הזה".

המגיש, אלי ביתאן, הגיב ברמז: "אני מניח שלא מדובר על בית מרן הרב קנייבסקי...". מנקס מצידו הגיב: "מספר פגישות נערכו בירושלים עם אנשי דגל התורה", תוך שהוא מסרב לחשוף את זהות המשתתפים.

כידוע, מי שניהל מטעם 'דגל התורה' את הסוגיה הסבוכה של "חוק הגיוס", לצד חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב, היו רבני המפלגה.

הגר"ב סולובייצ'יק והגר"י רוזן (צילום: אלי קובין, Yaakov Cohen/Flash90)

בתוך הסיעה הליטאית אף התפתחה מיני סערה בנושא, לאחר שהגאון רבי ברוך סולובייצ'יק, מבכירי רבניה, ניסח תיקונים משלו על החוק הקיים; תיקונים שנחשבו בעיני חלקים במפלגה דומים לאלו שנוסחו בזמנו על ידי הגאון רבי משה ברזובסקי (בן האדמו"ר מסלונים) הנחשב לקיצוני בעמדותיו.

מי שצידד בעמדתו של הגר"ב סולובייצ'יק היה ראש ישיבת 'אור ישראל' הגאון רבי יגאל רוזן. לבסוף, מסמך מתוקן זה לא הועבר לידי הליכוד, מאחר וההערכה הייתה כי הוא בכל מקרה ייפסל על ידם.

ממידע פנימי שהגיע לידי 'כיכר השבת' עולה, כי חברי הכנסת של המפלגה פתחו בערוץ ישיר מול הגר"י רוזן, שבא לידי ביטוי בעיקר בשיחות טלפון ישירות ורגישות בין הצדדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר