בקריאה ראשונה

במליאה: אושר ביטול מגבלת מספר השרים

מליאת הכנסת אישרה הערב, ברוב של 65 חברי כנסת, את הצעת החוק לביטול מגבלת מספר השרים שיכהנו בממשלה: "התכנסנו כאן היום כדי להקים שמונה משרדי ממשלה מיותרים" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
יאיר לפיד במליאת הכנסת, הערב (צילום: נעם רקין פנטון / Flash90)

מליאת הכנסת אישרה הערב, ברוב של 65 חברי כנסת, את הצעת החוק לביטול מגבלת מספר השרים שיכהנו בממשלה. באופוזיציה תקפו: "התכנסנו כאן היום כדי להקים שמונה משרדי ממשלה מיותרים".

השר זאב אלקין (הליכוד) השיב לדברי חברי הכנסת מהאופוזיציה וטען כי "כבר לפני ארבע שנים הועבר החוק בהוראת-שעה, וגם בממשלה ש'יש עתיד' ויאיר לפיד השתתפו בה, כיהנו 23 שרים, ויש ח"כים שכיהנו כשרים בממשלה בת 30 שרים.

"איזו צביעות. בשום שלב שר מ'יש עתיד' לא קם ואמר 'אני מיותר' - בואו ונחסוך". לדבריו: "משה בוגי יעלון עצמו היה במשך כארבע שנים שר לעניינים אסטרטגיים ולא חשב בשום שלב, שזו בושה לקבל את התפקיד הזה".

ח"כ יאיר לפיד תקף: "היה איזה רגע שחשבנו שתקימו ממשלה לטובת המדינה אבל את זה קברתם ביום הראשון. אפשר לשלוט שלט בבית חולים בעפולה שכאן לא יקנו מכשיר MRI כי הכסף הלך למשרד ממשלתי מיותר. התכנסנו כאן היום כדי להקים שמונה משרדי ממשלה מיותרים.

"הייתי גם חבר קבינט וגם חבר ועדת חוץ וביטחון, ואני אומר לכם 'אין צורך במשרד לענייני מודיעין', רק צריך את הג'ובים והנהגים והמשרות. לא צריך את המשרד לענייני ירושלים כי חבר הכנסת ברקת אמר זאת שזה מיותר. וההצבעה שלו הראשונה במליאת הכנסת תהיה על חוק שחושב שהוא מיותר. הבושה מתה והיא חיה בבלפור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר