הדרמה הלילית בכנרת

אבי המשפחה שחזר: 'צעקנו לה': אבא תרחם, תציל אותנו'

"התחלנו לחשוב על המשפחה, על הילדים", כך משחזר שאול שאבי, את רגעי האימה בלב הכנרת, שם שהה עם בניו במשך שעות ארוכות - עד שחולצו. "מה שהחזיק אותנו היה שיש בורא" (חרדים)

הדרמה בלב ים (צילום: אלדד איתן, רשות הטבע והגנים)

"ברוך השם, בדקה ה-99, כשאחד כבר אמר 'שמע ישראל', ברגע הזה הגיעו כוחות ההצלה וכולנו ניצלנו", כך שחזר שאול שאבי, אחד הנעדרים שחולצו הלילה (שני) בשלום מהכנרת, בשיחה עם ישי שנרב ב'גלי צה"ל'.

שאבי, נקלע יחד עם שני בניו ושני חברים למצוקה בלב הכנרת, במרחק שבעה ק"מ מהחוף, לאחר שהסירה בה שטו, בשעות הצהריים, התהפכה. רק כעבור שמונה שעות הם אותרו כשהם נאחזים בסירה ההפוכה וחולצו.

"יצאנו ממירון", שחזר האב הנרגש, "לאחר ששהינו שם במהלך החג, ועשינו שם חסדים עם עם ישראל, לחלק אוכל, עבדנו שם שעות, יצאנו קצת להתפרק מהלחץ של הציבור במירון, בשייט בכינרת".

שאבי סיפר כי "יש לנו שם סירה שלנו, סירה עם רישיון, יצאנו בשעה 15:30 מחוף דקל, בשעה 16:00 היו גלים חזקים והסירה שלנו התהפכה, ומ-16:00 הסירה התהפכה. אחד הניסים שהיו לנו שהתורן נתקע באדמה, זה היה 7 ק"מ מהחוף וזה עזר לנו שהסירה לא נחתה למטה, לא טבעה, זה אחד הניסים.

"עברה שעה ועוד שעה, נתלנו על הסירה, אחד הבנים שלי ניסה לצלול ולא הצליח וחזר חזרה, ככה היינו שעות וצעקנו לקב"ה: 'אבא תרחם, אבא תציל אותנו, אם לא תציל, אם לא תרחם, אין מי שירחם'. הכוחות שלנו אזלו, היו רגעים שאמרנו שאם השם לא עוזר - זהו נגמר הסיפור.

"התחלנו לחשוב על המשפחה, על הילדים, על מה יהיה איתנו. מה שהחזיק אותנו היה שיש בורא ויש מנהיג לעולם ורק הוא יכול לעזור".

שאבי המשיך וסיפר: "כולנו יודעים לשחות, אחד מאיתנו שהיה שעות בלי אוכל וגם הלך לבית חולים, היו רגעים שהוא החליט שזהו, גמרנו, 'שמע ישראל', ובאותו רגע שהוא אמר זה, היה 01:45 שמצאו אותנו. זה כבר היה בדקות האחרונות, כבר אמר 'שמע ישראל'.

"ביקשנו מהקב"ה שבזכות החסד שחילקנו אוכל אצל רשב"י, 'מבטיחים לך שנה הבאה נחלק פי עשר, תרחם עלינו, ואנחנו יודעים שרק אתה יכול'. וברוך השם בדקה ה-99 שאחד כבר אמר 'שמע ישראל', ברגע הזה הגיעו כוחות ההצלה וכולנו ניצלנו".

שאול שאבי סיפר כי "הגענו לבית הכנסת הבוקר, וכולנו אמרנו ברכת 'הגומל' ועכשיו אנחנו באמצע סעודה עם יין, להודות לקב"ה, עשינו סעודה, ועכשיו מברכים ברכת המזון, להודות להלל ולשבח את הקב"ה על החסד הגדול שעשה לנו".

לסיום הוא אמר: "אנחנו מודים לכל המסייעים, לכוחות ההצלה שעשו והשתדלו, שהם שליחים של הקב"ה".

כפי שדווח ב'כיכר השבת', הדיווח הראשון על היעלמותם התקבל במשטרה רק בסמוך לשעה 21:00 בערב. לפי הדיווח, חמשת בני המשפחה וחבריהם, תושבי כוכב יעקב, יצאו בשעה 15:00 עם סירה מפרשית לשיט בכנרת מחוף הדקל ואבד עמם הקשר.

כוחות משטרה גדולים הכוללים 3 סירות של שיטור ימי כנרת ו-2 סירות של רשות הכנרת, מסוק משטרתי, רט"ג, מתנדבים, איחוד הצלה, כטב"מ (צה"ל), שיטור רגלי וניידות הוקפצו לזירה והחלו בפעולות במים וביבשה לאיתור הנעדרים.

בסמוך לשעה 01:00 אותרו הנעדרים בעזרת זיהוי הכטב"מ, בסמוך למפרשית ההפוכה כשהם בריאים ושלמים ונאחזים בסירה ההפוכה, במרחק של כ-7 קילומטרים מהחוף.

כאשר הגיעה אליהם סירת החילוץ הראשונה, הרגיע אותם פקח רשות הטבע והגנים: "שמרו על קור רוח, הכל בסדר, אנחנו בדרך אליכם, תיכף יגיעו עוד סירות, רק תרגעו".

"כמה מים בלעתי", נשמע אחד הניצולים אומר למחלץ, שממהר לברר: "הכל בסדר? כמה אתם". והם משיבים: "חמישה". המחלץ: "חסר מישהו?". הניצולים: "לא". המחלץ: "טוב, מי יודע לשחות?". הניצולים: "אף אחד, אנחנו כולנו גמורים, שמונה שעות".

צוותים של שיטור ימי ופקחים חילצו את הנעדרים כשהם בריאים ושלמים - בחסדי שמים. הם פונו למרכז הרפואי פוריה שבטבריה. ארבעה מהם שוחררו בתום בדיקות, והחמישי, צעיר בן 22, שסבל מהיפותרמיה אושפז במצב קל-בינוני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר