סוער בפתח תקווה

הבריכה תפתח גם בשבת; התושבים מוחים נגד ראש העיר

בריכה חדשה ומקורה בפתח תקווה, נחנכה והפעלתה הצפויה בשבתות, מעוררת סערה. התושבים מוחים נגד ראש העיר רמי גרינברג שטוען כי הבריכה תמיד היתה פתוחה בשבת (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכניסה לבריכה (באדיבות המצלם)

שכונת "הדר גנים" בפתח תקווה לא יודעת מנוח, בריכה שנחנכה אמש (ראשון) בשכונת עמישב הסמוכה, מציתה אש בין תושבי השכונה בשל הכוונה להפעילה בשבתות, זאת בעוד מרבית תושבי האזור הם חרדים ודתיים, שומרי מסורת.

מדובר במתחם בו פעלה בריכה לא מקורה, שהיתה פתוחה במשך שנים בשבתות - רק למנויים או למי שרכש כרטיסים לפני שבת, כאשר הבריכה פעלה רק בימות הקיץ. כעת, נבנתה בריכה חדשה, מקורה, וסביבה מתעוררת סערה.

הרבנים בעיר טוענים כי יש לשמור על הסטטוס קוו, קרי, מה שהיה הוא שיהיה, כך שרק הבריכה הלא מקורה יכול להיפתח בשבת, למנויים או למי שרכש כרטיסים מראש, ואילו הבריכה החדשה והמקורה, לפי הסטטוס קוו, לא אמורה להיפתח בשבת קודש.

החשש הוא שהבריכה המקורה, מטבע הדברים, תעבוד גם בימות החורף ולא רק בימות הקיץ, והיא צפויה למשוך קהל גדול יותר של מבלים, כך שהדרישה היא לא להרבות חילולי שבת.

מחאת התושבים

הבריכה החדשה נבנתה בהשקעה כספית גדולה על ידי ראש העיר הקודם איציק ברוורמן, ובנייתה הסתיימה כחצי שנה קודם הבחירות, שבהם הפסיד ברוורמן לרמי גרינברג, המכהן כראש העיר הנוכחי.

לאור חילוקי הדיעות שהחלו כבר אז, הוחלט שלא לפתוח את הבריכה עד אחרי הבחירות, בהתחשב בכך שתקופת הבחירות הייתה מתוחה ונפיצה, תוך כדי שברוורמן מפקיד הבטחה בפני נציגי 'יהדות התורה' על סגירת הבריכה החדשה בשבתות.

לאחר הבחירות החליט ראש העיר רמי גרינברג המכהן גם כיו"ר הנהלת המתנ"ס בעמישב, על פתיחת הבריכה החדשה גם בשבתות בהחלטה שנויה במחלוקת: הקיוסק אומנם לא יפעל בשבת על מנת שיקבל תעודת כשרות, אך הבריכה עצמה תיפתח בשבת במהלך כל השנה.

החלטה זו עוררה סערה. באופן מפתיע מי שדווקא מובילים את המאבק בהחלטה הם אנשי הציונות הדתית המהווים רוב מוחלט בין עשרות אלפי השכונה הדתית/חרדית.

יצוין, כי הבריכה הוותיקה הייתה קיימת עוד לפני אכלוס השכונה ע"י משפחות חרדיות ודתיות רבות. ובהחלטת רבני העיר דאז, לא נדרשה סגירת הבריכה בשבת, מתוך התחשבות באוכלוסייה החילונית שהייתה אז רוב.

הכניסה לבריכה

לטענת תושבים בשכונה, פתיחת הבריכה החדשה בשבת שוברת את הסטטוס קוו באופן משמעותי, לאור זאת שהבריכה החדשה תיפתח בכל ימות השנה, ותמשוך לשכונה קהל חילוני מחוץ לשכונה שיחפש מקום בילוי בשבת לאור מיעוט חילונים בשכונה.

גורמים חרדיים בעיר אומרים כי היתה החלטה של הנהלת המתנ"ס שהצביעו בעד פתיחת הבריכה בשבת בעוד רק נציגי 'הבית היהודי' התנגדו לפתיחה בשבת, אך מיד לאחר ההחלטה התכנסה ישיבה בלשכת ברוורמן, בהשתתפות רב העיר הגאון רבי מיכה הלוי, ונציגי ש"ס, יהדות התורה והבית היהודי, בה הוחלט כי הבריכה לא תפתח לפני הבחירות ואחרי הבחירות היא תעבוד לפי הסטטוס קוו.

זאת ועוד, לטענתם יש במקום בעיות צניעות קשות. כדוגמה, ישנן שעות שחיה נפרדות ובמעורב, בשתי הבריכות במקביל, ביניהן יש מחיצה טובה אך הכניסה לשתיהן היא דרך כניסה אחת.

בשיחה עם 'כיכר השבת' מציג ראש העיר רמי גרינברג תמונה שונה מזו שהציגו תושבים בשכונה. "מדובר בבריכה שהייתה פתוחה תמיד בשבת", אומר גרינברג.

לדבריו, "לפני הבחירות הייתה ישיבת הנהלה. ראש העירייה הקודם איציק ברוורמן תמך שהיא תהיה פתוחה בשבת. חברי יהדות התורה והבית היהודי לא צייצו מילה. בכניסתי לתפקיד אמרו שיש החלטה של המתנ"ס שהבריכה תהיה פתוחה בשבתות בכפוף לסטטוס קוו תוך כבוד מירבי".

גרינברג מוסיף ואומר כי "כשישבתי באופוזיציה, רציתי לעשות מחאה על פתיחת הבריכה בשבת. הייתי בביתו של הגאון רבי יגאל רוזן שהורה לי לא לעשות מהומות ולשמור על הסטטוס קוו".

לסיום, אומר גרינברג כי "הפוליטיקאים החרדים שותקים, והם יודעים למה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר