נאום הבכורה בכנסת

פינדרוס: "לומדי תורה מקריבים את חייהם לשמירת הלפיד"

ח"כ יצחק פינדרוס נאם את נאום הבכורה שלו במליאת הכנסת במהלכו שיבח את אלפי עמלי התורה שמבטיחים את הקיום העתידי שלנו בארץ ושיגר עקיצה לח"כ אביגדור ליברמן | הנאום המלא (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: דוברות הכנסת - יצחק הררי; צילום וידאו: מתוך שידורי ערוץ הכנסת)

חבר-הכנסת יצחק פינדרוס, שהושבע לפני מספר שבועות כחבר כנסת חדש ב'יהדות התורה' ובא מתוך שורותיה של 'דגל התורה', נאם אחר הצהריים (שלישי) את נאום הבכורה שלו במליאת הכנסת.

בפתח נאומו הזכיר פינדרוס את ח"כ הרב אברהם רביץ ז"ל, ממקימי 'דגל התורה' שציטט בנאום הבכורה שלו את המשנה באבות: "חביב אדם שנברא בצלם". פינדרוס הוסיף משלו ואמר כי "זה המסר שאמור להנחות את כולנו בשליחות הציבורית".

בדבריו, הודה פינדרוס לשולחיו על מינויו: "הגעתי לכנסת בשליחות ציבורית. כפי שמקובל במפלגות החרדיות, נבחרתי על ידי מועצת גדולי התורה בראשות מרן שר התורה". בדבריו, הדגיש פינדרוס את הצורך "לקדם את הערכים היהודיים" וציין כי "זה הבסיס אותו קיבלנו מסיני".

"יש בארץ ישראל אלפי לומדי תורה שמקריבים את חייהם לשמירת הלפיד", שיבח פינדרוס, "בלעדיהם אין לנו זכות קיום בארץ ואין לנו בסיס לערכים אמיתיים, מי שנושא את הכתר, הם אלפי תלמידי הישיבות שלובשים את הכתר של העבר המפואר שלנו, ומבטיחים את הקיום העתידי שלנו בארץ".

בהמשך הדגיש פינדרוס את הצורך להשוות את מצבם של החרדים בחינוך, ברווחה ובדיור לאלו של הציבור הכללי.

לקראת סיומו הזכיר פינדרוס לשבח את חבר הכנסת לשעבר דוד רותם ז"ל ממפלגת 'ישראל ביתנו' תוך שהוא עוקף את היו"ר אביגדור ליברמן, שמצליח לטלטל את המערכת הפוליטית ואמר כי הוא "ידע לעמוד על דעתו אך לא לעלות על עצים גבוהים".

הח"כ שעלה לברך את פינדרוס, לאחר נאומו, היה ח"כ רועי פולקמן, מ'כולנו'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר