פרסום ראשון

בית המשפט: אם מישהו נפגע מהמשטרה, יבוא לכדי תיקון בהליך הפלילי

בתגובה להאשמות תושבי מאה שערים כי יד המשטרה קלה על ההדק וכי הם מפעילים ענישה קולקטיבית פסולה, מכחישים במשטרה • נשיא בית משפט השלום: נשמור על זכויותיהם (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

נשיא בית משפט השלום בירושלים ובמחוז ירושלים במשטרה הגיבו לטענות שהעלה עו"ד נדב גדליהו, בשם תושבים בשכונת מאה שערים, שהתלונן על "שימוש לרעה בכוח מצד משטרת ירושלים".

במשטרה הגיבו כי הם פועלים על פי חוק. "במגזר החרדי, כמו בכל מגזר אחר בירושלים, פועלת המשטרה ללא משוא פנים ובשוויוניות".

עוד הוסיפו במשטרה, כי "אין שימוש לרעה בכוח מצד משטרת ישראל כדבריך, אלא כל פעולה נשקלת לגופה". במשטרה אף ציינו כי באפשרותו לפנות למח"ש להתלונן או לתביעה אזרחית.

בלשכת נשיא בית משפט השלום הגיבו כי "שופטי המעצרים, כמו גם יתר השופטים בבית משפט השלום בירושלים, אינם מבחינים בין אדם לאדם ויש לקוות כי אם מאן דהוא נפגע שלא כדין מהתנהגותה של המשטרה, יבוא הדבר לכדי תיקון בהליך הפלילי".

"אני מקווה שכולנו נהיה רגישים ונשמור על זכויותיהם של המתדיינים במיוחד כאשר הם מובאים עצורים לבית המשפט", סיים השופט אביטל חן את מכתבו.

עו"ד נדב גדליהו מסר בתגובה ל'כיכר השבת': "אנחנו מודים לנשיא בימ"ש השלום, שהרים את הכפפה, והבהיר שבית המשפט יבחן ביתר קפדנות הוצאת צווי מעצר לבקשת המשטרה, לגבי מעצר של חשודים חרדים במאה שערים וסביבותיה. נקווה שהאצבע על הדק הליך המעצר תהא קשה יותר".

"לעומת נשיא בית המשפט, המשטרה כהרגלה הקשתה עורף, וטענה שבקשותיה כולן ענייניות".

"מכל מקום, המדובר במלחמתה של המשטרה במתנגדי הגיוס, ו'מרכז ההצלה' בראשם, וכפי שצוין בעבר, פעילותה האגרסיבית של המשטרה לא תרפה את ידי המתנגדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר