בדיקת 'כיכר'

בלוך אשמה? אבוטבול ביקש: חרדים רק לד'

על פי בדיקת 'כיכר השבת' עולה כי כבר בשנה שעברה שלח ראש העיר החרדי לשעבר של בית שמש מכתב לזוכים בקבוצות רכישה, והציע להם את רמה ד' כתחליף (אקטואליה)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
בלוך ואבוטבול עם מפת העיר (צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90)

במהלך היום (רביעי) פרסמנו כי ראש העיר בית שמש עליזה בלוך, הציעה לתושבים החרדים שזכו במחיר למשתכן ברמת בית שמש ה' לעבור לרמת בית שמש ד', אלא שעל פי בדיקת 'כיכר' עולה כי ראש העיר הקודם הציע את אותה הצעה כמו של בלוך.

במכתב שפרסם משה אבוטבול לפני כשנה וחצי, כתב לזוכי מחיר למשתכן: "ישנה מדיניות בקרב חברי העירייה על עיצוב השכונות החדשות בעיר לפי מגזר ותמהיל גם כדי למנוע חיכוכים מיותרים בין המגזרים, וגם כדי להתאים את מבני הציבור לכל מגזר".

"בכל שכונה נתנו את הדגשים המיוחדים לפי סוג האוכלוסיות ששיערו שיבואו להתגורר, לכן ברמה ה' תוכננו קאנטרי קלאב, בניינים גבוהים ומספר מבני דת מצומצם, ועוד מאפיינים שמותאמים למגזר החילוני".

"בשל כך קורא אבוטבול ב"קריאה של חיבה" לציבור החרדי לוותר על הדירות שזכה ברמה ה' ולעבור לרמה ד' שם זה מיועד לציבור החרדי".

מכתבו של אבוטבול (באדיבות המצלם)

"במידה ולא ירצו", מוסיף אבוטבול: "איש לא יוכל להלין על העירייה אם לא ימצא בשכונה החרדית צרכים המותאמים לציבור החרדי".

גם במכתבה של בלוך היום (רביעי) לזוכי מחיר למשתכן נאמרו את עיקרי הדברים שאבוטבול כתב, ונראה שזוהי מדיניות של העירייה, ובלוך לא הגיעה עם יוזמות חדשות.

מכתבה של בלוך (באדיבות המצלם)

כפי שדווח מוקדם יותר ב'כיכר השבת', לפי התכנית של בלוך, תושבים חרדים שזכו בדירה במסגרת מחיר למשתכן בנווה שמיר (רמת בית שמש ה') יוכלו לקבל במקומה דירה דומה ברמת בית שמש ד', המיועדת לציבור החרדי, ללא הגרלה.

בעמוד הפייסבוק שלה כתבה בלוך: "בית שמש היא עיר של כולם, עיר שלכל אחד יש מקום לחיות בה בכבוד ובאהבה, עיר שתהיה סמל של שותפות ושל אחריות. בימים אלה נבנות שתי שכונות חדשות ויפות – רמה ד' המיועדת לציבור החרדי ושכונת נווה שמיר המיועדת לציבור הכללי".

(צילום: עמוד הפייסבוק של עליזה בלוך)

"צביונן של השכונות נקבע עוד בקדנציה הקודמת, פורסם לכלל התושבים והמתעניינים ומוסכם על כלל השותפים להנהגת העיר. לכן, הבנייה בשכונות תותאם על פי הצביון הייחודי של כל אחת מהשכונות. נווה שמיר (רמה ה') היא שכונה המיועדת לציבור הכללי, וכך גם מוסדות הציבור ומבני החינוך שייבנו בה. משרד הביטחון ומנהלת הדיור של צה"ל והמשטרה מקדמים פרויקטים לאנשי הקבע וזרועות הביטחון בשכונת נווה שמיר, נוסף לכל צעירי העיר שרוצים להישאר ולגור בבית שמש ובשכונה נהדרת".

בלוך הוסיפה, "אנו נאפשר לכל תושב להתגורר בשכונה המתאימה לאופיו ולאורח חייו בשלווה ובשמחה, כפי שסוכם עוד בקדנציה הקודמת. רמה ד' תהיה שכונה חרדית ורמה ה' תהיה שכונה לציבור הכללי, וכלל האוכלוסיות בבית שמש יחיו זו עם זו בשלום ובאחווה".

בלוך מסרה בתגובה ל'כיכר השבת': "המטרה שכל קהילה תקבל את השירותים המתאימים לה. ב"נווה שמיר" השכונה תותאם לציבור הכללי. בד' השכונה תותאם לציבור החרדי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר