בחירות 2019

נתניהו נגד איווט: "הוא חלק מגוש השמאל"

ראש הממשלה הסביר מדוע הקדימו את הבחירות ותקף את אביגדור ליברמן: "הוא לא התכוון להגיע להסכמות, הוא רצה להפיל את הממשלה הזו", טען נתניהו בהצהרה ראשונה (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו בהצהרה הערב (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לאחר ההצבעה במליאת הכנסת, במהלכה אישרו את חוק פיזור הכנסת בקריאה שנייה ושלישית, מסר ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהרה לתקשורת במהלכה האשים את איווט ליברמן.

"לפני כמה שבועות הציבור בישראל החליט החלטה ברורה וחד משמעית - שאני אהיה ראש הממשלה ושהליכוד יוביל ממשלת ימין, הציבור בחר בי להוביל את מדינת ישראל. המפלגות השונות שהתמודדו לכנסת הבטיחו שיתמכו בנתניהו. 60 מתוך 65 המנדטים שניתנו לימין עשו בדיוק מה שהבטיחו לעשות - מפלגה אחת עשתה את ההפך הגמור".

"אביגדור ליברמן הוליך שולל את המצביעים שלו. לא הייתה לו שום כוונה מהרגע הראשון לבצע את מה שאמר. הוא הציב דרישה ועוד דרישה, ואז הציב עוד אחת".

נתניהו הוסיף, "צעד אחר צעד כל הדרישות והבקשות נדחו על הסף וכל התשובות לבקשות נדחו על הסף - כולל הערב. אני הצעתי הצעה, פשרה, לחוק שבסך הכל פתור - אין כאן בעיה בכלל. אותו מספר מתגייסים, אותן סנקציות - הדברים הללו נדחו".

"הליכוד גמר עם כל המפלגות ומשה כחלון אמר 'סיימנו אבל אני לא רוצה לחתום לפני שליברמן חותם'. הוא לא התכוון להגיע להסכמות, הוא רצה להפיל את הממשלה הזו והוא עושה את זה משיקולים של לקושש עוד כמה קולות - כך הוא חושב, והוא לא יצליח. הוא גורר מדינה שלמה לחצי שנה של בחירות. זו פעם שנייה שליברמן גורר את המדינה לבחירות. זה פשוט לא ייאמן. ליברמן הוא חלק מגוש השמאל".

מנגד, ליברמן אמר הערב אחרי פיזור הכנסת, "לצערי מדינת ישראל הולכת לבחירות חוזרות בגלל סירובן של הליכוד והמפלגות החרדיות לקבל את הצעת "ישראל ביתנו" ולהצביע על חוק הגיוס בקריאה שנייה ושלישית בנוסח המקורי כפי שעבר בקריאה הראשונה, כשהח"כים החרדים לא ישתתפו בהצבעה".

"במקום זה הוצעו הצעות שונות ומשונות במטרה אחת- למשוך זמן ולמוסס או לרוקן את החוק מתוכן. מדובר בכניעה לחרדים וכפי שהבהרנו, אנחנו שותפים טבעיים לממשלת ימין אך לא לממשלת הלכה. מי שנושא באחריות על כך שמדינת ישראל הולכת לבחירות חוזרות היא הליכוד בלבד", כתב ליברמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר