מבית החולים

אשת האברך שנפצע: "בעלי ימשיך ללכת דרך שער שכם"

נילי לביא, אשת האברך גבריאל לביא שנפצע אנושות בפיגוע הדקירה הבוקר בעיר העתיקה מספרת ל'כיכר השבת' על הרגעים הקשים בהם נודע לה ובטוחה כי "בזכות התורה שלו הוא ינצח" (חרדים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
המשפחה ליד מיטת חוליו (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

נילי לביא, אשתו של האברך חסיד ברסלב, גבריאל לביא, שנפצע הבוקר (שישי) אנושות, בפיגוע הדקירה בעיר העתיקה, מספרת ל'כיכר השבת' בבית החולים על רגעי האימה בהם נודע לה על פציעתו החמורה של בעלה והדרך שעשתה לבית החולים, כשהיא מודעת למצב הקשה.

"אני קודם כל מודה לכל עם ישראל על כל התפילות והדאגה. אפילו ברכבת בדרך לפה, המבקרת של הרכבת, בשם שלי, לא עזבה אותי ובכתה יחד איתי. הגישו לי טישו ומים. היא הביאה אותי עד לחדר המיון עד שהעובדת סוציאלית פגשה אותי. רק עם ישראל יכול לעשות כאלה דברים", מספרת אשת הפצוע.

כזכור, נדקר הרב גבריאל לביא הבוקר על ידי מחבל סמוך לשער שכם, כשהמחבל ממשיך משם ודוקר בחור ישיבה נוסף ופוצע אותו באורח בינוני. לאחר מכן נוטרל המחבל ונורה למוות על ידי כוחות הביטחון.

הסכין. דוברות המשטרה

לביא הייתה בביתה ועסקה בהכנות לשבת כשלפתע צלצלו אליה מבית החולים ובישרו לה את הבשורה הקשה, "הישיבה שלו ברובע המוסלמי, הוא חזר מלימוד חצות משם הלך לתפילה ומהתפילה חזר לישיבה ובדרכו נדקר. האחות מבית החולים התקשרה אליי הייתי באמצע הבישולים לבד בבית".

"אני מודה על כל התפילות והטלפונים שאני מקבלת מכולם, מהרבנים, תלמודי תורה מכל עם ישראל מכל המגזרים. אני יודעת שכולם מתפללים, בגלל שאנחנו עם אחד" אומרת גב' לביא.

היא התייחסה למקום הדקירה של בעלה ואמרה: "אנחנו נמשיך ללכת דרך שער שכם. אנחנו לא ניתן להם להגביל אותנו בשום מקום בארץ ישראל כי זה שלנו".

היא סיפרה, כי לא פגשה את בעלה כל השבוע, "הוא לומד בישיבה יומם ולילה וישן שם. בזכות התורה שלו העבודה שלי בטהרה תעמוד לו. גם זכות התורה של הילדים שלי שלומדים במסירות נפש ואומרים תיקון הכללי על כל עם ישראל, הכל יעמוד לזכותו ואני בטוחה שלמרות המצב הקשה בזכות התורה ועם ישראל והוא ינצח ואנחנו נזכה להתראיין יחד במסיבת ההודיה שלו".

שמו של האברך הפצוע אנוש לתפילה: גבריאל בן אינס

שמו של בחור הישיבה לתפילה: ישראל מאיר בן חווה

סייע בהכנת הכתבה - חיים גולדברג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר