מטבריה לי-ם

רון קובי שוקל להתמודד בבחירות לכנסת ה-22

כחצי שנה לאחר שנבחר לראשות עיריית טבריה ולקראת התערבות משרד הפנים בשל אי העברת התקציב, לאחר שלא הקים קואליציה, רון קובי שוקל להתמודד לכנסת ה-22 (פוליטי)

שאול כהנא | כיכר השבת |
ראש עיריית טבריה רון קובי (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

בעוד שלושה וחצי חודשים, ביום שלישי י"ז באלול, יוצאת ישראל שוב לקלפי, לבחירות לכנסת ה-22, וזאת זמן קצר אחרי הבחירות לכנסת ה-21, לאור הכישלון בהרכבת קואליציה. הבחירות החדשות נותנות הזדמנות שנייה לרבים מהמתמודדים שלא עברו את אחוז החסימה, ואף הזדמנות לשחקנים חדשים להיכנס לפוליטיקה.

אחד מהאנשים ששוקלים לרוץ לכנסת ה-22 הוא ראש עיריית טבריה רון קובי, וזאת כחצי שנה אחרי שנכנס לתפקידו כראש העיר.

רון קובי הצליח להיבחר לראשות העיר ואף הכניס שישה מנדטים למועצת העיר אך למרות זאת לא הצליח להרכיב קואליציה. משרד הפנים יצטרך להכריע את עתיד העיר - לאור אי העברת התקציב - בשבועות הקרובים ואנשי המשרד צפויים להגיע לעירייה כדי לנסות לפתור את המשבר.

כבר למחרת הלילה הדרמטי בשבוע שעבר, בו הצביעה הכנסת על פיזורה והליכה לבחירות חדשות, רמז רון קובי על כוונתו לשקול ריצה לכנסת ה-22.

אתמול (ראשון) שיתף רון קובי בעמוד הפייסבוק שלו סקר שיצר סמיון גרפמן, ממנו עולה כי רון קובי מתכוין להתמודד מול אביגדור ליברמן על משבצת ההתנגדות למגזר החרדי וקידום תחבורה ציבורית בשבת.

‏שאלת הסקר בו השתתפו בפייסבוק למעלה משבעת אלפים איש, היא: "בעקבות פיזור הכנסת והממשלה מי אתם חושבים מתאים להוביל לשינוי, רון קובי שהחל את המאבק בכפייה החרדית בטבריה ובארצי או ליברמן שפירק את הכנסת כבר כמה פעמים".

האפשרות הראשונה: "רון קובי בראש מפלגה חילונית מסורתית ימנית שחלק מהמצע שלה יהיה ביטול חוק המרכולים, תחבורה ציבורית בשבת, שוויון בנטל בנושא גיוס לצה"ל ושירות לאומי". האפשרות השניה: "ליברמן בראשות ישראל ביתנו".

ההצבעה טרם הסתיימה, אך לפי הנתונים עד כה, 70% בחרו ברון קובי ורק 30% בחרו באביגדור ליברמן.

בשיחה עם שרון גל הבוקר אמר רון קובי: "אני ימין חילוני, אני חושב שליברמן עשה כמה שגיאות ואני לא חושב שהוא יהיה חזק כמו שאומרים, ימים יגידו. ביבי ינצח את הבחירות הללו, אבל הוא צריך מפלגה לידו".

"אנחנו עדיין שוקלים, יש היתכנות מאד גדולה לריצה לכנסת", אמר קובי, "יש לנו סקר בו נשאלו הגולשים מי משקף ימין חילוני, ליברמן או אני, קיבלנו 70%".

תגובת רון קובי לא התקבלה עד לשעת פרסום הכתבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר