"פרשיית השבוע"

כהן: במשך עשור גפני פגע בעולם התורה, אלמנות ויתומים

סגן שר האוצר ח"כ איציק כהן התארח בתוכנית 'פרשיית השבוע', התייחס לתוכנית 'ביטוח לאברכים' שאושרה ויצא במתקפה חריפה נגד ח"כ משה גפני שלדבריו במשך עשור התעלל באברכים (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מנהל אולפן: אריאל ליבא)

סגן שר האוצר ח"כ יצחק כהן (ש"ס), שהתארח בתכנית החדשה 'פרשיית השבוע' - שתעסוק מדי שבוע בנושא החם של השבוע - התייחס לתוכנית 'ביטוח לאברכים' שאושרה יצא במתקפה חריפה נגד ח"כ משה גפני שלדבריו במשך עשור התעלל באברכים.

כותרות הראיון עם סגן השר איציק כהן:

משמעות התוכנית: "לכל קבוצת האזרחים בארץ הנהגנו פנסיה חובה, שכולל מקרה מוות. הקבוצה היחידה במדינה שאין לה שום גיבוי, שום ביטוח, שיכול לתת סעד ליתומים ואלמנות זו קבוצת האברכים. אני אומר את זה מזמן.

"אמרתי למה? נעשה דבר שייתן גם להם מענה. הגיע הרעיון של 'ביטוח קבוצתי', זה כולל את כולם, צעירים ומבוגרים, כל האברכים בתוך הביטוח הזה. סכום של שלושים שקל, לפני המכרז. זה מעניק להם פיצוי של חצי מיליון שקל, במצב של אסון, האלמנה תקבל את זה במשך 15 שנה כמשכורת. רעיון מצוין שקיבל את ברכתם של גדולי ישראל".

גפני טוען שאסור לגעת בתקציב האברכים: "גפני יודע שהתקציב הזה מחולק גם לאברכים, גם לישיבות וישיבות הסדר. זה לא רק לאברכים. הכסף הזה לאן הוא הולך? לאברך!. זה הולך אליו, לא לשום מקום אחר, הכסף הזה של האברכים. הטענות שלו הזה דברים בטלים".

הכותרת ב'כיכר השבת', מוקדם יותר היום

גפני התבטא שזו גזרה לא פחות מ'גזרת הגיוס': "כל גדולי ישראל, כל האדמו"רים, מרן הגר"ע יוסף, מרן הגר"יש אלישיב, כל עולם התורה, כל ראשי הכוללים עומדים מאחורי התוכנית הזו. יש רק אדם אחד ויחיד, מסיבות לא ענייניות, שמתנגד לתוכנית הזו. כמעט עשר נשים הוא מעכב את זה. כמה יתומים ואלמנות יכלו להנות אם האיש הזה לא היה מעכב. דומה לחוק הגיוס? מופרך וטיפשי".

האישור של השר נפתלי בנט, רגע לפני שעזב את משרד החינוך: "השר בנט רצה לחתום על זה מזמן, הוא אמוד אהב את התוכנית הזו. רק מישהו (משה גפני. י-כ) עיכב אותו בטענה ש'אם אתה תעביר את זה אני אטפל לך בוועדת הכספים ואעכב לך תקציבים'".

הגר"ח קנייבסקי תומך בתוכנית: "בעבר שוחחנו עם הגר"ח בנושא, הוא מאוד תומך בנושא הזה. הייתי אצל רבי חיים עם 'איגוד הרבנים', הוא תמך במהלך הזה, הוא אהב את המהלך הזה. מזכיר לי את נושא 'קרן המשיטה', גם שם גפני געש ורעש, בסוף זה עבר ורבי חיים נתן את ברכתו".

גפני פגע ביתומים ואלמנות: "גפני עשה פה כמה מהלכים מאוד מאוד הזויים, מאוד שגויים, מאוד פוגעים בעולם התורה, לדעתי הוא צריך להתנצל. הוא פגע באלמנות והיתומים. עשר נשים הם יכלו ליהנות מהתוכנית הזו, הוא עיכב את זה. אני לא יודע מה המניעים שלו, זה חמור מאוד מבחינתי".

המתקפה של הרב מטקה בלוי: "אני לא יודע מי זה מוטקה בלוי, לא מרגש אותי. שמעתי שאחרי שהוא צייץ את זה, שמעתי מי זה בדיוק האיש הזה, לא אתייחס לכל.. בוא נשמור על מכובדות. אם הוא רוצה לדעת מה עשינו במשך עשר שנים שיבוא לעולם התורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר