"התורה היא חיינו"

הראב"ד חזר לחברון ותקף: "הכופרים אומרים שאנחנו פרזיטים"

ראב"ד העדה החרדית, שנמנה על בוגרי ישיבת חברון, הגיע הערב באורח נדיר למסור שיעור בהיכל הישיבה, ותקף: "הכופרים חיים כבהמות אוכלים ושותים ושמחים ומתים" (חרדי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: שלומי טריכטר)

ביקור נדיר נערך הערב (רביעי) בהיכל ישיבת חברון בגבעת מרדכי בירושלים, לשם הגיע ראב"ד העדה החרדית הגאון רבי משה שטרנבוך שנמנה על בוגרי הישיבה.

הראב"ד מסר שיחת חיזוק לקראת חג קבלת התורה, בדבריו תקף בפני תלמידי הישיבה הליטאית, את ה"חופשיים" (החילוניים. א.ר.).

במהלך שיחתו אמר כי "הרחוקים אומרים עלינו שאנחנו פרזיטים, ואינם יודעים שאצלנו התורה היא חיינו,והישיבות הם בית חיינו, וכל קיומנו הוא רק בזכות צבא ה' שיושבים ולומדים את התורה".

"הכופרים והחופשיים טוענים שרחמנות עלינו - שמאז קבלת התורה והילך נעשינו מסכנים ה"כבולים" באיסורי התורה, אבל כאשר אנחנו שמחים בשבועות, אנחנו מוכיחים שאיננו מקיימים את התורה בכפיה ח"ו, אלא אדרבה, אנחנו שמחים על שלא שם חלקנו כהם וגורלנו ככל המונם, שהם חיים כבהמות אוכלים ושותים ושמחים ומתים, אבל אנחנו קשורים לקב"ה ומקבלים שכר עצום על כל רגע בלימוד התורה, ובונים את עצמנו על ידי דרך התורה להיות מוכנים לחיי נצח".

הגר"מ שטרנבוך אשר למד בבחרותו בישיבת חברון בירושלים, התבטא בסוף דבריו כי כעת רואה הוא מול עיניו את התגשמות ההבטחה ששמע בצעירותו מפי ראש ישיבת חברון דאז, הגאון רבי יחזקאל סרנא זצ"ל.

"כעת עומד נגד עיני איך במעמד הנחת אבן הפינה לישיבה, נעמד ראש הישיבה הגאון רבי יחזקאל סרנא זצ"ל והכריז, "אני כבר רואה ישיבה עם אלף בחורים!", ואז לא הבינו את דבריו, שהלא היו אז בישיבה רק כמה מאות בחורים, אבל הוא בעיני רוחו הסתכל על המשך הישיבה וראה את הישיבה בתפארתה כפי שאנו רואים אותה היום". אמר הגר"מ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר