שינוי דרסטי

מהיום תדעו בדיוק היכן אמורה ליפול הרקטה

שיטה חדשה לחלוקת הארץ לאזורי התרעה קטנים יותר שמאפשרים את המשך שגרת החיים ללא הפרעה ונקיטת אמצעי בטיחות באזורים המאוימים באופן ספציפי (צבא וביטחון)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

שינוי משמעותי בצורת ההתרעה של מדינת ישראל מפני רקטות. מהיום עוברים בפיקוד העורף להתרעה ממוקדת הרבה יותר. בשיטת ההתראה הישנה חולקה מדינת ישראל ל-25 אזורי התרעה חלקם ענקיים בני כמה מאות קמ"ר וכוללים 15 יישובים וערים, כמובן לא כל האזור היה מאוים אך ההתרעות פעלו.

כך לדוגמא, אם הייתה התראה לנפילה באזור היישוב תל ציון-כוכב יעקב היו נכנסים למרחבים הממוגנים חלקים גדולים מבנימין והשומרון שלא היו מאוימים כלל אך היו באותו איזור התרעה.

כעת על פי החלוקה החדשה כל יישוב נמצא באזור התרעה נפרד שבאופן ידידותי ייקרא על שמו בשונה ממספרי האזורים בשיטה הישנה והסבוכה יותר. בחלק מהערים הגדולות אזורי ההתרעה חולקו גם לשכונות באופן נפרד.

בשיטה הישנה היו 255 אזורי התרעה וכעת יהיו כ-1700 אזורים שונים, שיאפשרו להמשיך את שגרת החיים באזורים שאינם מאוימים ויביאו את תושבי האזורים המאוימים להתייחס בצורה יותר רצינית להתרעות ולציית להוראות פיקוד העורף שהוכיחו כבר כי הן מסייעות באופן ישיר להצלת חיים.

אזורי ההתרעה החדשים נבחנו ואושרו על ידי כל גורמי הביטחון תוך שימת לב שההתרעות הממוקדות לא יתנו לארגוני הטרור יכולת טיווח טובה יותר בהתאם לאזורי ההתרעה שיופעלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר