בצעד חריג

ברקע הסכסוך: האדמו"ר מויז'ניץ שלח אברכים לחתן שלו

על רקע הסכסוך המתמשך, האדמו"ר מויז'ניץ שלח שמונה אברכים ל'באטא' בראשות חתנו הרה"צ רבי חיים צבי מייזליש, כדי לעודדו ולחזקו על מנת שימשיך בעבודתו • כל הפרטים (אנ"ש)

שימי שפר | כיכר השבת |
הרבי מויז'ניץ (צילום: יהודה פרקוביץ)

אחרי השבוע הסוער שעבר על בני משפחת הרה"צ רבי חיים צבי מייזליש, ראש ישיבת סאטמר בבני ברק, הופתעו אנשיו בליל שבת, כאשר בעת עריכת ה'באטא' (טיש), הופיעו לפתע שמונה אברכים, מחשובי חסידי ויז'ניץ, שהודיעו לראש הישיבה, על כך שרבם, האדמו"ר, שלח אותם במיוחד כדי לעודדו ולחזקו על מנת שימשיך בעבודתו בהשפעת תורה ויראת שמיים לתלמידיו.

כזכור, השבוע התקבלו מספר החלטות, במסגרת ישיבה מיוחדת שנערכה בביתו של האדמו"ר מסאטמר (מהר"א), כאשר מטרתם היא להצר את צעדיו של ראש הישיבה הרב מייזליש.

בין ההחלטות שהתקבלו מופיע איסור גמור לחסידי סאטמר לתרום לארגוני חסד, בראשם עומד הרב מייזליש, ואף איסור על חסידיו של הרב מייזליש לערוך אירועים ציבוריים בבניין של חסידות סאטמר בבני ברק.

ראש הישיבה, שהופתע משליחיו של חמיו, הורה לאנשיו להתחיל את הניגון מנוחה ושמחה, בנוסח הויזניצאי הידוע ובאמירת דברי תורה על פרשת השבוע.

לאחר שחזרו השליחים, לבית המדרש ויז'ניץ, חילק להם האדמו"ר שיריים ממאכלי השבת לאות תודה על השליחות.

המתיחות בקהילה החלה לפני כשנתיים, לאחר שהנהלת הקהילה ביקשה לערער על מעמדו של הגרח"צ מייזליש כמנהיג הקהילה בשל סכסוך אישי. במהלך השנתיים הללו זוכה הנהלת הקהילה לגיבוי מבית האדמו"ר (מהר"א) שבו שולטים מתנגדי הרב מייזליש, שהינו נכד של האדמו"ר מסאטמר הקודם ואחיינו של האדמו"ר הנוכחי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר