פרסום ראשון

3 נשים חרדיות עוכבו בכניסה ללשכת הגיוס

שלוש נשים חרדיות, מהזרם הקיצוני, עוכבו לחקירה בכניסה ללשכת הגיוס בירושלים בעת שקיימו את המחאה היומית כנגד גיוס בנות לצבא. הקיצונים מאיימים: זו חציית קו אדום (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ג בסיון תשע"ט | 16.06.19
מפגינות חרדיות ליד הלשכה, ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרסום ראשון: המשטרה עיכבה הבוקר (ראשון) שלוש נשים חרדיות בכניסה ללשכת הגיוס ברחוב רש"י בירושלים.

ל"כיכר השבת" נודע כי שלוש הנשים הועברו לתחנת 'לב הבירה', שם הן כנראה יחקרו.

הנשים, משתייכות לזרם הקיצוני שנילחם בנושא הגיוס. מידי בוקר הן מגיעות ללשכה ומציעות עזרה לנשים שנכנסות למתחם, בנושא פטור מגיוס נשים מטעם ארגון "חומותייך" של 'מרכז ההצלה'.

בשיחה עם "כיכר השבת", הגיב גורם בזרם הקיצונים ואמר כי "השבוע, עשו פעמיים בלגן לבנות בלשכת גיוס. במקום שהצבא יטפל בזה, המשטרה עוצרת את הנשים שעומדות בחוץ. זו חציית קו אדום של המשטרה, יהיה לזה השלכות. כל פעולה או יעוץ עוברת דרך עורך דין, אין פה שום עבירה על החוק".

מהמשטרה נמסר כי "במסגרת פעילות משטרת ישראל נגד הפרות סדר מול לשכת הגיוס בירושלים, לפני זמן קצר בפעילות משטרתית ברחוב רש"י בירושלים, הבחינו השוטרים סמוך ללשכת הגיוס ב-3 נשים, שעפ"י החשד מעכבות צעירות המבקשות להיכנס ללשכת הגיוס ובמעשיהן עלולות לגרום להפרות סדר במקום.

"השוטרים עיכבו 2 מהן, ועצרו חשודה שלישית לאחר שהתנגדה לעיכוב, והן הובאו לתחנת המשטרה לחקירה".

בעבר הפגינו הנשים גם כנגד ראש אכ"א האלוף מוטי אלמוז בכניסה ללשכת הגיוס, במחאה נגד מה שהן מכנות ה"התעללות" בבנות דתיות. הנשים, שחלקן באו עם הילדים הקטנים שלהן בעגלות, המתינו לראש אכ"א, אלוף מוטי אלמוז, ששהה בלשכה בעת שהן הפגינו במקום.

עם צאתו מהלשכה, הן התאספו סביב רכבו וצעקו עליו. "שמד בבנות ישראל", קראה אחת הנשים לעברו, אחרת איחלה לו "תחזרו בתשובה שלימה", ומפגינה נוספת צעקה: "יש לכם דם על הידיים".

אחת המפגינות הוסיפה ואמרה: "אתם אפסים על בנות קטנות, על ילדות בנות 16, ככה להתעלל, זה הכוח שלכם על בנות בנות 16".

נשות הארגון פועלות גם בלשכות גיוס נוספות ברחבי הארץ כפי שתיעד בזמנו ראש עיריית טבריה, רון קובי, שהתעמת עם נשים כאלה בפתח לשכת הגיוס בעירו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר