בריאות, נפש ונחיתות

המשגיח מנה בפני תלמידיו: אלו 10 הבעיות בעישון סיגריות

משגיח ישיבת "אור ישראל", מנה בפני תלמידיו, בוועד סגור, את עשר הבעיות המרכזיות שיש בעישון סיגריות - החל מהנזק הבריאותי ועד הנזק הנפשי והשבתות שזה הורס לבני הישיבות. האזינו (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט - פלאש 90)

עישון סיגריות בכלל, ובקרב אברכים ובני ישיבות בפרט, הוא נושא שנידון פעמים רבות מהיבטים רבים. כעת, באורח חריג, יוצא משגיח ישיבת 'אור ישראל', הגאון רבי פנחס גולדווסר, למלחמה נגד עישון הסיגריות בקרב תלמידי ישיבות, ומונה עשרה דברים בעייתיים שגורמים עישון סיגריות.

תחילה מנה המשגיח את הבעיות הגופניות שגורמות הסיגריות: "העשן שיוצא מהסיגריה, מעורב בו העשן שיוצא מהריאות. האדם משתעל ומצפצף צפצופים, צריך לנוח אחרי מדרגות. חבל להאריך בזה".

"נושאים נוספים", אמר המשגיח, "הם יותר נפשיים. אדם מתרגל ל'קבצנות'. סיגריות עולות הרבה כסף. אך בדרך כלל לבחור אין איך לממן את זה, אז בחורים מתרגלים לקבצן. יש כאלה שלווים כסף ולא יודעים מאיפה הם ישלמו".

"בא נגיד", אומר המשגיח, "שהבחור רק מקבל סיגריות ולא לווה, איזה אישיות זה לבקש באופן תדיר 'יש לך סיגריה?' 'יש לך סיגריה?'. בהתחלה הוא מבקש מחברים ואחרי זה מאנשים זרים. אדם מתרגל לרמאות. מבקשים ממנו יש לך סיגריה, 'לא, אין לי, נגמר לי'. אדם מתרגל לשקר את ההורים שלו, יש פה כפיות טובה להורים ולאלה שנותנים לו סיגריות ועכשיו הוא לא נותן להם".

המשגיח הוסיף למנות בפני תלמידיו את הבעיות שגורמות הסיגריות: "זה מפתח נחיתות. בהתחלה הוא רוצה להיות גדול, ולהיות חשוב. בשלב זה הוא לא נהנה מהסיגריה. הוא משתעל וזה עושה לו צרבת. הוא מעשן כמה ימים, מגיע שלב שהוא רוצה לצאת מזה. אך בשלב כזה הוא כבר לא מצליח להיגמל, עובר יום יומיים והוא נופל. הגיע למסקנה שהוא סמרטוט אין לו אופי. הוא נחשב לבחור מוכשר עם נתונים טובים כריזמטי, אבל הוא כבר איבד את כל האימון בעצמו".

"יש אנוכיות לעשן במקום ציבורי", המשיך המשגיח, "הוא נהיה אדיש לזה. הוא מתחתן וזה מפריע לאשתו ולחברותא".

עוד הוסיף המשגיח: "הסיגריות מביאות לכך שיוצאים החוצה מבית המדרש לעשן ומדברים פוליטיקה. שם נפגשים כל המעשנים. יש אנשים שמכינים בערב שבת בקבוקים מלאי עשן שישאפו בשבת, זה נורא ואיום. יש כאלה שהולכים לישון בליל שבת מהר כדי שלא ירגישו סבל".

כך במשך דקות ארוכות מנה המשגיח בועד סגור בפני תלמידיו את הסכנות הטמונות בעישון סיגריות, בפרט אצל בחורי ישיבות מתוך תקווה שהדבר ישפיע עליהם להפסיק בכך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר