מאבק החינוך המיוחד

גפני עצר את תקציבים: תפסיקו עם הרשעות

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הורה בצהריים לעצור את כל העברות התקציביות של משרד האוצר ומשרד החינוך עד לתקצוב הגננות והילדים בחינוך המיוחד • צפו בזעקה (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

דיון סוער נערך הצהריים (ראשון) בוועדת הכספים של הכנסת, בסיומו הורה יו"ר הועדה ח"כ משה גפני לעצור את כל העברות התקציביות של משרד האוצר ומשרד החינוך עד לתקצוב הגננות והילדים בחינוך המיוחד.

השבוע פורסם ב'כיכר השבת' כי משרד החינוך מסרב לתקן את העוול והאפליה כלפי הילדים החרדיים בגני הילדים בחינוך המיוחד המוכר שאינו רשמי.

במהלך הידון תקף גפני: "משרד האוצר לא יעבוד עליי. הבנתי את השפה, אני לא יודע רומנית, פרסית ויידיש. אני לא אוהב שעובדים עליי. הם לא יעבדו עליי. יש סיכומים שהונחו על השולחן, והם לא קיימים בחינוך המוכר שאינו רשמי.

"שיפסיקו באגף התקציבים עם הרשעות הזאת. הכל אצלם עם תככים פוליטיים. הם לא יכולים לעשות כל הזמן דברים של פוליטיקה. אני כועס..".

צוות בין משרדי של משרדי האוצר והחינוך שהוקם כדי לפעול להשוואת תנאי ילדי החינוך המיוחד בחינוך המוכר שאינו רשמי לאלו שבחינוך הרשמי, התעלם לחלוטין מילדי גני החינוך המיוחד והתייחס אך ורק לבתי הספר. 90% מגני הילדים בחינוך המיוחד שבמוכר שאינו רשמי שייכים למגזר החרדי.

על פי החוק, ילדי החינוך המיוחד במוכר שאינו רשמי זכאים לשיוויון מלא בכל התנאים שלהם כמו הילדים בחינוך המיוחד במסגרות החינוך הרשמי.

במהלך הדיון נאמרו נשמעו אמירות חריפות נגד התנהלות משרד החינוך, אחת המורות נשמעה אומרת כי "מבחינת משרד החינוך החוק הוא אופציה לא מחייבת. ועד היום, מאז החלה רפורמת אופק חדש, המשרד לא אפשר לבתי הספר ולגנים הללו להיכנס לרפורמה המקדמת את המסגרת ואת צוות ההוראה בשעות ובתקציבים".

ארגון ויצ"ו המנהל בתי ספר של החינוך המיוחד במוכר שאינו רשמי, עתר בשנה שעברה לבג"צ נגד משרד החינוך ובתגובה התחייבה המדינה כי תפעל להשוואת משאבי ההוראה לתלמידים במוסדות חינוך מיוחד "מוכרים שאינם רשמיים" לאלו שבמוסדות ה"רשמיים".

מנכ"ל משרד החינוך הקים לשם כך צוות בין משרדי המורכב מנציגי משרדי החינוך והאוצר, בצוות התעלמו לחלוטין מגני החינוך המיוחד, זאת למרות פניות חוזרות ונשנות של מנהלי גני החינוך המיוחד בפורום המוכש"ר למנכ"ל משרד החינוך המצביעות על אפליה קשה של ילדי הגנים הללו הן באי הכנסת אופק חדש והן במודל התקצוב המעוות שלפיו יש פער תקציבי גדול בין תלמיד בגן בחינוך הרגיל לבין תלמיד בגן בחינוך המיוחד, ופער משמעותי בין תקצוב שכר של אותה הגננת אם היא בגן רגיל או בגן מוכר שאינו רשמי.

במהלך הדיון בועדת הכספים הצהריים זעקו מורות חרדיות כי כיום המשרד מתקצב את גננות החינוך המיוחד במוכר שאינו רשמי, באופן שרירותי, בניגוד לכלל העובדים במערכת החינוך, שכר גננת במוכש"ר, לא מתוקצב על פי נתוני העסקתה.

יו"ר פורום המוכש"ר דוד שרפר אומר ל'כיכר השבת': "העובדה שבמשרד החינוך יושבת ועדה במשך חודשים על המדוכה ובסופה מתעלמת לחלוטין מעשרות אלפי ילדי גנים הזקוקים ומשוועים לתיקון העיוותים התקציביים מעוררת פלצות".

לדבריו: "אנחנו תובעים שיוויון בפני החוק- זה המעט שבמעט מתוך מה שנדרש".

במשרד החינוך סירבו להגיב לשורת האשמות המופיעות בכתבה. אך מסרו כי "המשרד כפוף להחלטת בג"ץ ופועל להשוות את משאבי ההוראה לתלמידים במוסדות חינוך מיוחד "מוכרים שאינם רשמיים", לאלו שבמוסדות הרשמיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר