צפו

צלם 'כיכר השבת' כועס: בישלו סצנה - כדי להשמיץ חרדים

הייתי שם, בעת ביצוע מעצר החרדי, ששודר בטלוויזיה, ואני מעיד באופן ברור: לא נשמעו שם קריאות נאצה או קריאות כלשהן, מהסיבה הברורה שלא היה שם איש מלבדי (טור אישי)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
גולדברג בפעולה, באירוע המתואר (צילום מסך: מתוך 'מחוז ירושלים' - כאן 11)

ב'כאן 11' משודרת לאחרונה סדרה שבועית בשם 'מחוז ירושלים', בה מתועדת מקרוב פעילותם של שוטרי עיר הבירה. אולי מגיע להם, לשוטרים, סדרה מפרגנת שכזו. הם באמת עובדים קשה. אך מקומם להיווכח כי היא כרוכה בשקר בוטה ומסית נגד חרדים.

בפרק ששודר השבוע, מוצג אירוע של מעצר בשכונת מאה שערים, כשברקע נשמעות צווחות "תסתלקו מפה" ו"נאצים".

פקד איתמר אוחיון, מכוכבי הסדרה, אף מסביר את הסיטואציה: "המטרה שלי, ברגע ששמתי עליו (על העצור) את היד, היא להתנתק כמה שיותר מהר. ברגע שאני לא יהיה מהיר וחד, ינסו לחטוף לי אותו".

"זה קרה לנו לא פעם ולא פעמיים, שתוך כדי שזורקים עלינו אבנים ופחות טונה, ושופכים עלינו מים - מנסים לחטוף אותו פיזית מאיתנו", מוסיף השוטר.

אלא שלעורכי הסדרה המהוללת קרתה "תקלה": באירוע זה הייתי בעצמי, ולבד. נפש חיה, מלבד השוטרים וצוות הצילום, לא נכחה במקום. אפילו אשתו של העצור, שנחשד באלימות כלפי אקדמאים חרדים, לא הספיקה לצאת מביתה.

והנה אני מעיד, באופן ברור: אף אחד לא הרים שם את קולו כנגד ביצוע המעצר, כאמור מן הטעם הפשוט שלא היה שם איש שיעשה זאת.

דבריו של העצור, היום (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אני מצרף פה גם את דבריו של העצור, שבינתיים שוחרר נקי מכל אשמה, המתאר את התרחשות מעצרו ותומך אחת לאחת בטענותי.

אין ספק כי אירועים כאלו מתרחשים בתדירות גבוהה, אך לקחת מקרה ספציפי, להלביש עליו צעקות ובעצם "לבשל" אותו, וכך ליצור סצנה מסיתה כלפי חרדים, זהו מעשה חמור ובזוי.

מתברר, שלהשמיץ זה קל; להיצמד לעובדות - פחות.

מ'כאן 11' נמסר בתגובה: "לא נשתל פס קול אחר בסצנה, ואכן מדובר בקריאות שהיו בשטח בזמן המעצר - כך עולה מבדיקה מול חברת ההפקה של התוכנית".

מ'קודה תקשורת', חברת ההפקה של תכנית הטלוויזיה, נמסר: "מסתבר שמציאות היא עניין מורכב, ואפילו שמיעה יכולה להיות סלקטיבית. אנחנו מאמינים לצלם שלא שמע קריאות, אולי בגלל שהוא כבר רגיל אליהן. האם יש טענה שקריאות נאצים לא מופנות אל עבר השוטרים שממלאים את תפקידם? המציאות שאנחנו חווינו, היא כמובן אחרת".

במשטרה אומרים, כי הם "לא אחראים על הסדרה. מדובר בחברה פרטית שהכינה וערכה אותה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר