מלחמה כוללת

לראשונה: מטוסי F35 מתרגלים מלחמה • צפו

חיל האוויר עורך השבוע תרגיל רחב היקף, המדמה מלחמה כוללת במספר רב של חזיתות, כאשר לראשונה משתתפים בו מטוסי F35, בניסיון לתת מענה לאתרים החדשים. צפו (ביטחון)

(צילום: דובר צה"ל)

חיל האוויר מתרגל מלחמה, החל מיום ראשון ועד מחר, יום רביעי, מתרגלים כלל הזרועות בחיל האוויר, בהן טייסות הקרב, המסוקים, התובלה, כלי הטיס הבלתי מאוישים, מערך ההגנה האווירית ומערך הבקרה של חיל האוויר מלחמה כוללת במספר זירות.

חיל האוויר מבקש להתמודד עם ירי של אלפי טילים ורקטות ביממה תוך פגיעה במסלולי ההמראה של המטוסים בבסיסי חיל האוויר ומתן מענה מהיר למתקפה חוזרת, בתוך זמן קצר, כאשר לראשונה משתתפים מטוסי F35, מטוס הקרב המתקדם בעולם, שהתקבלו בשנתיים האחרונות מארה"ב, במאמץ המלחמתי.

גורם בכיר בחיל האווויר הסביר כי "המטוס טס לאורך היום והלילה, נותן מענה ומשפר את כוחות חיל האוויר", כאשר המטוסים החמקניים הללו נועדו לתת מענה מהיר להשמדת האויב בכמה מוקדים במקביל, מבלי שיזוהו.

התרגיל מדמה לחימה רב-זירתית ותמרון בין-זרועי רחב שמטרתו לשפר את כשירות ומוכנות הכוחות של חיל-האוויר להתמודדות עם תרחיש לחימה רב-זירתי עצים, הכולל תקיפות רבות בפרקי זמן קצרים וסיוע לכוחות הקרקעיים.

עיקר התרגיל מדמה קבלת החלטות במרחב בו הכוחות נמצאים בחוסר וודאות, עם מספר זירות לחימה כשהמיקוד הוא הגזרה הצפונית, כאשר החיל מתרגל גם פגיעה במסלולי ההמראה והנחיתה בבסיסים השונים וכן פגיעה במרכזי תקשורת של חיל האוויר.

במהלך התרגיל התמקדו הכוחות ביכולות הקטלניות, המהירות והאפקטיביות, תוך שהם מדמים אויב מאתגר, בעל יכולות גבוהות יותר מאלו שקיימים היום, כולל טכנולוגיות ואמצעי לחימה שעדיין לא הגיעו לידי האויב, כמו חיזבאללה או צבא סוריה. מדובר בעיקר על התמודדות עם טילים מדויקים ומערכות ההגנה האוויריות הרוסיות - S-300 ו-S-400.

גורם בכיר בחיל האוויר הסביר כי הם מתרגלים תקיפה והשמדה קטלנית של האויב בהספקים גבוהים ובכמה ממדים - כולל בממד הסייבר. הם גם בודקים את שיתופי הפעולה עם כוחות הקרקע, "כאשר הטייסים והמפקדים נדרשים לפעול במצבים של חוסר ודאות אל מול הנמצא מולם בזירה", הסביר.

חיל האוויר מתכנס פעמיים ביום כדי לתחקר ולהפיק לקחים. "אנחנו מתרגלים גם נפילות של כלי טיס שלנו", אמר הגורם הבכיר, "וכוחות בימוי האויב שלנו מפעילים סוללות נ"מ כולל אמצעים צורניים לדימוי מכמ"י האויב. אנחנו מתרגלים גם הטלות של חימושים כבדים תוך צמצום ככל הניתן בפגיעה מחפים מפשע אבל זו לא התניה לתקיפה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר