על כל הש"ס

נדיר: האדמו"ר מגור ישתתף במבחן של האברכים

אחרי שהנשים זכו לערב עם הרבנית והאברכים קיבלו תפוח בחג השבועות, האדמו"ר מגור ישתתף באורח נדיר במבחן פומבי, על כל הש"ס, לאברכי הכולל בערד. כל הפרטים (בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
האדמו"ר מגור (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)

בצעד נדיר, צפוי כ"ק האדמו"ר מגור להשתתף במבחן פומבי של כולל 'נר שמחה' של החסידות בערד, שיערך בעוד כשבועיים, באחת האולמות שבאזור התעשייה תלפיות בירושלים.

מי שעורך את האירוע הוא הרב יצחק מאיר פולק, אברך בשנות השלושים לחייו, תושב ערד, העומד בראשות כולל של כ-300 אברכים, מתוכם קבוצת עילית של כ-40 אברכים שלומדים במשך 12 שעות ביממה וכבר סיימו את כל הש"ס תוך שהם נבחנים עליו בעל פה.

כרטיס הכניסה לאירוע הוא לא פחות מ-100,000 דולר למשתתף. ל'כיכר השבת' נודע כי לא מעט נגידים הבטיחו את השתתפותם באירוע, ביניהם ככל הנראה אף הנגיד הרבני רבי אליש אנגלנדר מלונדון.

באירוע צפויים האברכים להיבחן פומבית על הש"ס כולו בפני הנדיבים, שככל הנראה יטלו חלק בשאלות.

מדובר במאורע נדיר בחסידות גור, שכן זו הפעם הראשונה בה משתתף האדמו"ר באירוע של מוסד שאינו לכלל החסידים, כדוגמת 'איחוד מוסדות גור' או 'עזר נישואין'. בחסידות אומרים שהצעד החריג מוכיח את הערכתו הרבה של הרבי לכולל, ולעומד בראשו על ההצלחה בגידול עשרות אברכים הבקיאים בש"ס כולו מתחילתו ועד סופו.

את הערכתו ביטא הרבי בשבועות האחרונים במספר הזדמנויות, הבולט שבהם היה בשעות אחר הצהריים של חג השבועות האחרון, אז נכנסו אותם אברכים שסיימו את הש"ס אל הרבי שחילק להם תפוחים - גילוי חיבה נדיר בגור השמור בדרך כלל רק לבחורים מישיבות גור המסיימים 500 דף גפ"ת (גמרא, רש"י, תוספות).

אירוע חריג נוסף היה לאחר חג הפסח האחרון, אז כינסה הרבנית מגור את נשות האברכים הללו לערב מיוחד של חיזוק ועידוד על זכותם להחזיק בית של תורה, ערב שלא היה כמוהו בגור עד היום.

מפרטים שהגיעו ל'כיכר השבת' עולה, כי נעשים מאמצים להביא לאירוע גם גדולי תורה ידועים מהמגזר הליטאי וכי אדמו"רים נוספים, חלקם חברי מועצת גדולי התורה, צפויים להשתתף באירוע - בנוסף לאדמו"ר מגור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר