התיק נפתח מחדש

תקיפת הילדה החרדית: העדויות, הזיהוי וציור הזירה הקשה

שורת שאלות קשות וסערה ציבורית אדירה הביאו לפתיחתה מחדש של חקירת התקיפה המזעזעת של הילדה החרדית. כעת נחשף כי היא מסרה ארבע עדויות במהלכן אף ציירה את זירת התקיפה (חרדים)

אילוסטרציה. למצולמת אין קשר לכתבה (צילום: Chen Leopold/Flash90)

הפרשה המזעזעת של תקיפת הילדה החרדית בת השבע, מהיישוב החרדי בבנימין, שנחשפה בתחילת השבוע עם הגשת כתב האישום נגד החשוד הפלסטיני, מחמוד קטוסה בן ה-46 מהכפר דיר קדיס שליד רמאללה, ממשיכה להסעיר את הציבור הישראלי ולאחר שהציפה שורת שאלות קשה, הוחלט אמש (שני) כי החקירה תחודש.

במשטרה משוכנעים כי קטוסה הוא זה שתקף את הילדה ועל כן כתב האישום נגדו - מוצדק. איש גם אינו מערער שהילדה עברה תקיפה חמורה וקשה, אך השאלות עוסקות בעיקר סביב פרטי המקרה והכשלים שעולים לכאורה מאופן התנהלות החקירה.

בעקבות השאלות, כאמור, הוחלט באופן חריג - על ידי ראש אגף החקירות במשטרה, ניצב גדי סיסו, והפרקליט הצבאי הראשי, אלוף שרון אפק, לחדש את החקירה, כאשר הפעם המשימה הופקדה בידי היחידה המרכזית במחוז ש"י, תוך שפרקליט המדינה, שי ניצן, ילווה בעצמו את החקירה יחד עם גורמים נוספים בפרקליטות.

אתמול דווח בכלי התקשורת כי זיהויו של קטוסה לא היה ודאי וכי חוקרת הילדים שגבתה את עדות הילדה, קבעה כי אין ביכולתה לומר מה רמת המהימנות של הזיהוי שנעשה כמו כן דווח כי הילדה לא ידעה לומר היכן הדירה שבה היא הותקפה.

אך ב"ידיעות אחרונות", נחשף הבוקר (רביעי) על-ידי אלישע בן קימון וטובה צימוקי כי המשטרה גבתה מהילדה ארבע עדויות, שנבנו בצורה הדרגתית כאשר במהלך אחת מהן היא ציירה בפני חוקרי המשטרה את הזירה בה הותקפה באכזריות.

עוד נחשף ב'ידיעות' כי הילדה סיפרה בעדותה כי נלקחה אל הדירה במכונית או באוטובוס - ולא ברגל, בכך נמוגה בעצם אחת התהיות המרכזיות שעלו מכתב האישום שהוגש, ממנו עלה כי קטוסה גרר את הילדה כשהיא בוכה ומתנגדת לאורך מאות מטרים מבלי שאיש הבחין בנעשה, למרות שמדובר ביישוב חרדי.

בנוסף, במשטרה התקבל מידע חדש לפיו קטוסה היה מעורב באירוע אחר באותו אזור. המידע עדיין מצריך בדיקה מקיפה ויסודית אך הוא ישמש את הפרקליטות הצבאית בבקשה מבית המשפט להאריך שוב את מעצרו.

כתב האישום עורר תהיות נוספות בעיקר נגד החקירה, כמו הטענה כי המשטרה טרם גבתה את עדותו של פלסטיני - שזהותו ידועה לה - ונטען כי היה בזירה או בסמוך לה, בזמן האירוע. כמו כן, מועד התקיפה המדויק נמחק מכתב האישום לאחר שקטוסה הציג בפני המשורה אליבי ששם אותו הרחק מהזירה החשודה, באותו יום ובאותה שעה. בנוסף, המשטרה לא פנתה לשב"כ למרות שמדובר בחשוד פלסטיני וחשודים נוספים שלכאורה היו בזירה, טרם נחקרו.

עורך דינו של קטוסה, נאשף דרוויש, אמר אתמול כי "חומר החקירה מדבר בעד עצמו, גם היום אני אומר שזה משפט דרייפוס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר