"המשמעת נפגעת"

חודש לפני המועד: הרישום לישיבות הגדולות - בעיצומו

למעט שלוש ישיבות - חברון, פוניבז' ותפרח, מרבית הישיבות הגדולות כבר עוסקות בקבלת התלמידים, למרות הוראת גדולי ישראל כי המבחנים ייערכו - לא לפני י"ז בתמוז (חדשות חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Aharon Krohn/Flash90)

בישיבות הגדולות הליטאיות ברחבי הארץ, מתקיימים בימים אלו המבחנים לקבלתם של התלמידים לשנת הלימודים הבאה. הרישום, החל לפני כחודש, וכעת הבחורים הלומדים בשיעור ג' בישיבות הקטנות, מוזמנים בזה אחר זה למבחנים בישיבות הגבוהות, אליהן הם נרשמו.

כזכור, לפני כחודש, פורסם ב'כיכר השבת' כי גדולי ישראל וזקני ראשי הישיבות קראו במכתב לראשי הישיבות הגדולות שלא לבחון תלמידים לפני י"ז בתמוז, ובכל זאת, המבחנים כבר יצאו לדרך.

אחד הרשמים המוכרים בעולם הישיבות, אומר ל'כיכר השבת' כי "מידי שנה בישיבות, בוחנים מעט יותר מוקדם, אולם לראשונה השנה, הרישום לא רק התחיל מוקדם, אלא 90% מהישיבות כבר ערכו ראיונות או אפילו מבחני קבלה, ורוב תלמידי הישיבות הקטנות הלומדים בשיעור ג' - כבר קיבלו תשובות עקרוניות מהישיבות".

בדיקת 'כיכר השבת' מגלה כי אפילו הישיבות היוקרתיות ביותר החלו ברישום, זאת לעומת שלוש ישיבות השומרות על היוקרה - חברון, פוניבז' ותפרח, שם המבחנים יערכו רק בסוף החודש הבא.

"הישיבות הקטנות מתמודדות עם תופעה שבחורי שיעור ג' כבר מסודרים מוקדם מהרגיל, והמשמעת נפגעת מאוד", מסביר הרשם, "מכך חששו גדולי הדור ר' גרשון אדלשטיין, ר' בערל פוברסקי ועוד. צריך לציין שחלק מהישיבות ערכו רק ראיונות ומבחנים יהיו בהמשך".

ל'כיכר השבת' נודע כי לאור הבחינה המוקדמת, חלק מראשי הישיבות כבר יצאו לאסוף כספים בחו"ל, מה שלא היה מצוי בתקופה זו בשנים עברו בשל הרישום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר