ראיון נדיר

המפגינה הקיצונית: הכל שקר, פעלנו כחוק

ביהמ"ש דן היום בהרחקת שלושת הנשים החרדיות שפעלו ליד לשכת הגיוס וקבע כי במשך 90 יום הן יורחקו 200 מטר מלשכת הגיוס. עו"ד גדליהו: "יום שחור לדמוקרטיה" (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בית המשפט השלום בירושלים קבע היום (רביעי), בדיון בעניין שלוש הנשים החרדיות שעוכבו בפעילות המשטרה ליד לשכת הגיוס בתחילת השבוע, כי הנשים תורחקנה 200 מטר מהלשכה למשך 3 חודשים וזאת במטרה למנוע מהן לפעול מול הבנות שמגיעות ללשכת הגיוס ולשכנע אותן שלא להתגייס.

בבית המשפט טען נציג המדינה, כי יש להרחיק אותן לחצי שנה מלשכת הגיוס כאשר לטענתו, הפעילות מנסות לאיים על נשים המגיעות ללשכת הגיוס ואף מארגנות לאחר מכן הפגנות אלימות במקום כאשר בחורה נכנסת ורוצה להתגייס.

בית המשפט קיבל חלקית את בקשת המדינה וגזר עליהן הרחקה ל-90 יום בלבד וזאת בטענה, שחופש הביטוי נשמר ומאפשר להן לפעול במרחק גדול יותר מהלשכה.

באופן נדיר התראיינה אחת מהנשים ל'כיכר השבת' לאחר הדיון ואמרה, כי הטענות נגדן שקריות, "הכל שקר וכזב. אנחנו לא מסיתות. הכל לפי הכללים של החוק שלהם, חוק 40, שכל בת ישראל זכאית לדעת שאם היא לא רוצה להתגייס אפשר לתת לה את כל הנתונים וזה מה שנאחנו עושים בלי צעקות, בעדינות רק שואלים ואם היא לא רוצה אומרים לה בבקשה זכותך. אם היא רוצה, אנחנו נותנות לה את כל הנתונים. הכל שקר וכזב אף פעם לא צעקנו אנחנו לא מאמינים לא לשופט ולא לאף אחד רק לקב"ה".

לשאלה האם תמשיך להפגין היא משיבה, "בעז"ה. עכשיו אני לא יכולה 90 יום, אני לא אלך נגד החוק, אבל אחרי זה אני אשקול. אין לי פחד, לא עשיתי עבירה לא כלפי שמיא ולא כלפי החוק. הכל היה לפי החוק".

עורך דינן, הדר גדליהו, של הנשים אמר בתגובה להחלטה, "בית המשפט הולך שולל, אין שום ראיה שקושרת את הנשים לשום עבירה. זה חופש הביטוי פר אקסלנס ובית המשפט לא נתן את ההגנה שיש לתת למיעוטים במדינת ישראל שמוחים על עוולות, נכון ש רוב הציבור לא מסכים איתן אך בשביל זה חופש הביטוי נועד להגן עליהן. נשקול את צעדינו אם לערער לבית המשפט המחוזי. זה יום שחור לדמוקרטיה בישראל".

ההפגנה מחוץ לביהמ"ש. צילום: דוברות המשטרה

במקביל לדיון, התקיימה מחאה בסמוך לבית המשפט השלום בירושלים, ומהמשטרה נמסר, כי עד כה עצרו השוטרים הפועלים במקום לשמירה על הסדר הציבורי 5 מפגינים, שהפרו את הסדר במקום.

בצהריים, הדיעו הקיצונים כי יגישו ערר על החלטת בית המשפט, בנוגע להרחקתן של הנשים מלשכת הגיוס.

בהודעתם נמסר, "מדובר בפגיעה חמורה בחופש הביטוי. ארגון חומותייך לא מסתיר את פעילותו ואף הודיע למשטרה על כך והזמין אותה לחקור את מנהלי הארגון ככל שהיא מעוניינת בכך. המשטרה במקום זאת פעלה בניגוד לזכויות יסוד ואף בניגוד להנחיות פרקליט המדינה, ואנו סבורים ששופט בית משפט השלום שגה כשהתיר זאת. על כן נגיש ערר לבית המשפט המחוזי בשעות הקרובות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר