באמצע מבחן • צפו

נבחן חרדי תיעד את הטסטר עם טלפון ביד, נכשל - ו... עבר

לאחר שניסה להגיש ערעור כנגד הטסטר שפסל אותו, במוקד הערעורים ניסו לפסול את הערעור אותו הגיש כנגד הטסטר. הבחור זועם:'תיעדתי את הסכנה בנייד ובשל זה נכשלתי' (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הטסטר (צילום: באדיבות המצלם)

ענף הטסטים בישראל עבר בשנה האחרונה שינוי גדול ומבורך, כל תלמיד שחושש שהטסטר פסל אותו משיקולים לא עניינים יכול להגיש ערעור ולצפות בווידאו ממהלך הטסט, אלא שכנראה למרות המצלמות, נבחן יכול להיפסל משיקולים שונים, כמו במקרה שהגיע לידי 'כיכר השבת'.

שמעון, תושב ירושלים, ניגש לעבור את הטסט השני שלו, אך מכיוון שהוא היה הנבחן השני, הוא ישב בספסל האחורי והמתין לתורו. להפתעתו, הוא רואה את ה'טסטר' (הבוחן. ח"ב) שאמור לפקח על הנסיעה של הנבחן, עסוק בטלפון שלו.

הנבחן החרדי החליט לתעד את המעשים של הטסטר במצלמת הסלולרי שברשותו. לדבריו, הטסטר פסל את הטסט שלו, ואילו את הטסט של הנבחן הראשון בו הוא היה עסוק בסלולרי שלו - הטסטר החליט להעביר.

"הגשתי ערעור למשרד התחבורה על הטסט שנכשלתי", מספר שמעון ל'כיכר השבת', "והזמינו אותי לצפות במצלמת הרכב שהיה פעיל בזמן הטסט. הגעתי לצפות במצלמת הרכב במוקד המותאם, החברה המתפעלת נתנה לי חצי שעה כדי לצפות בסרטון ולתת את ההערות שלי לגבי מה שנכשלתי בטסט. אציין כי כל הסרטון היה 28 דקות כאשר הייתי צריך לצפות בסרטון ולכתוב את ההערות שלי, ואם אני לא מספיק הסרטון מפסיק אוטומטית".

"כשהתחלתי לכתוב ערעורים, בערעור השלישי, המחשב נתקע לי וכשבאתי להמשיך לצפות ולכתוב עוד הערה המחשב נתקע לי והאחראי שם אמר לי פעם הבאה שהמחשב נתקע אני לא אוכל לעזור לך", מספר שמעון.

לדבריו, "כשסיימתי, המחשב אמר לי שהערעור לא התקבל, הלכתי להתלונן ואמרו לי משהו הזוי: 'אתה כבר הגשת ערעור ואתה לא יכול להגיש עוד פעם, אז לך לטסט נוסף'. אמרתי להם: 'הייתכן? רק אתמול קיבלתי את האישור לצפות בסרטונים, איך כבר ראיתי?'.

"לאחר שהאחראי עשה מספר טלפונים הוא אמר לי שזו תקלה טכנית והוא יטפל בה. וכשהוא התקשר למנהל שלו, אז הוא שאל אותי שאלה שקיבל 'מלמעלה' - למה כתבתי הערה, שהטסטר היה עסוק בטלפון בזמן הנהיגה ובאיזו זכות הסרטת את זה? אמרתי לו מה זה קשור אליכם, אני ישבתי וצפיתי בטסטר עושה משהו בניגוד לחוק, ופשוט צילמתי אותו, איך זה בדיוק קשור אליכם?".

שמעון מסכם את דבריו ואומר: "יש פה התנהלות מוזרה, בעצם אנו חוזרים לשנים אחורה בהם לא היה ניתן לצפות בווידאו של הטסט, כי הרי מה העניין לצפות בווידאו אם הם עושים את הכל כדי שלא תגיש ערעור וברגע שאני כותב הערה נגד הטסטר הם מנסים להוריד אותי מהערעור".

"כיכר השבת" פנה למשרד התחבורה כדי לבדוק מדוע הנבחן - נכשל, אך בתגובה נמסר לנו כי "ערעורו של התלמיד התקבל לאחר צפיה של המפקח בסרטון הבחינה, כלומר עבר את הטסט".

ביקשנו ממשרד התחבורה את פרטי הטסטר בכדי לקבל את תגובתו, אך לא נעננו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר