פרסום ראשון

המכתב של העו"ד היה יכול למנוע את מעצר הנשים?

בדיון היום בבית משפט הסתמך נציג המשטרה על תחקיר טלוויזיוני אך לידי 'כיכר השבת' הגיע מכתב של עורך הדין המייצג את הנשים החרדיות עם דרך לזימון לחקירה (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
חרדיות ליד לשכת גיוס, ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בית המשפט הרחיק היום (רביעי) את הנשים החרדיות שנעצרו ליד לשכת הגיוס בירושלים מאזור הלשכה למשך 90 יום, כפי שדווח בהרחבה ב'כיכר השבת'.

אך כעת מתברר כי המשטרה הייתה יכולה להימנע מעצם המעצר, לו הייתה מתייחסת למכתב ששלח כבר לפני כחצי שנה עו"ד נדב גדליהו, המייצג את הנשים.

במהלך הדיון בבית משפט, הציג נציג המשטרה את סרטון התחקיר הטלוויזיוני על פעילות הנשים, והסתמך על תוצאותיו על מנת לטעון כי מעשיהן מנוגדות לחוק.

ל'כיכר השבת' הגיע מכתב ששיגר עורך דינן של הנשים מיד לאחר פרסום התחקיר עם טענה כי הארגון פועל בהתאם לחוק לחופש ביטוי ולייעוץ משפטי שוטף.

בהמשך הוסיף מספר טלפון ליצירת קשר עם הנשים ככל שיידרשו לתשאול או לחקירה, עם התחייבות לשיתוף פעולה בכל מועד שיידרש.

למרות זאת, במשטרה בחרו שלו להגיב למכתב, והעדיפו לבצע את המעצרים שהובילו לקיום הפגנות ולמחאות ברחבי העיר ירושלים.

תגובה רשמית של דוברות המשטרה לא התקבלה, אך גורם בכיר במשטרה אמר היום בשיחה עם 'כיכר השבת' כי העובדות מדברות בעד עצמם, ובית משפט החליט להרחיק את הנשים.

הוא הוסיף כי המשטרה אינה נותנת שירותי ייעוץ לאנשים האם הם מתנהגים על פי חוק, וכי ברגע שהתברר כי הן פועלות בניגוד לחוק, ביצעה המשטרה את המוטל עליה ועצרה אותן.

לאחר הדיון, באופן נדיר, התראיינה אחת הנשים ל'כיכר השבת' וטענה: "הכל שקר וכזב. אנחנו לא מסיתות. הכל לפי הכללים של החוק שלהם, חוק 40, שכל בת ישראל זכאית לדעת שאם היא לא רוצה להתגייס אפשר לתת לה את כל הנתונים וזה מה שאנחנו עושים בלי צעקות, בעדינות רק שואלים ואם היא לא רוצה אומרים לה בבקשה זכותך. אם היא רוצה, אנחנו נותנות לה את כל הנתונים. הכל שקר וכזב אף פעם לא צעקנו אנחנו לא מאמינים לא לשופט ולא לאף אחד רק לקב"ה".

לשאלה האם תמשיך להפגין היא משיבה, "בעז"ה. עכשיו אני לא יכולה 90 יום, אני לא אלך נגד החוק, אבל אחרי זה אני אשקול. אין לי פחד, לא עשיתי עבירה לא כלפי שמיא ולא כלפי החוק. הכל היה לפי החוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר