"מסרבות להזדהות"

שתי בחורות חרדיות נעצרו בכותל המערבי; מעצרן - הוארך

שתי בחורות חרדיות, נעצרו אתמול (חמישי) באזור הכותל המערבי, ככל הנראה כשניסו לאסוף כסף, ומעצרן הוארך בבית המשפט - עד ליום ראשון. הסיבה: הן מסרבות להזדהות בפני החוקרים (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
שוטרים בכותל המערבי. ארכיון (צילום: Zack Wajsgras/Flash90)

פרסום ראשון: שתי בחורות חרדיות, עצרו אתמול (חמישי) באזור הכותל המערבי והיום בית המשפט האריך את מעצרן עד ליום ראשון, כך נודע 'לכיכר השבת'.

מפרטים ראשונים שהגיעו לידי "כיכר השבת" עולה כי הבנות, ששהו באיזור הכותל המערבי ככל הנראה במטרה לאסוף כסף, נעצרו לבדיקה על ידי המשטרה - אך הן סירבו להזדהות.

בעקבות כך, הן נעצרו ובמהלך החקירה התמידו בסירובן להזדהות. בנוסף, סירבו לשוחח עם העסקנים החרדיים המטפלים בעצורים ולקבל את עזרתם וכן סירבו לשוחח עם עורך דין.

כאמור, בית המשפט האריך היום את מעצרן עד ליום ראשון, כאשר גם בדיון בביהמ"ש הן לא ייוצגו על-ידי עורך דין.

גורם חרדי שנכח בדיון מספר ל"כיכר השבת" כי "במהלך הדיון המשטרה טענה כי הבנות לא מזדהות והם רוצים שהן יזדהו בפניהם".

"הבנות טענו מנגד", הוא מספר, "כי יש להן סיבה מוצדקת למה הן לא מזדהות אך לטענתן - 'המשטרה יודעת מי אנחנו, איפה אנחנו גרות ומי ההורים שלנו אבל הם רוצים שאנחנו נזדהה בשם מלא, ואנחנו לא מוכנות להגיד', כך הן אמרו".

ממשטרת ישראל נמסר: "בניגוד מוחלט לנטען, הקטינות הפרו באופן בוטה את הכללים הנהוגים בשערי הר הבית, ע"י כך שהפריעו לבידוק הביטחוני ולפעילות השוטרים, ולאחר שהתבקשו מספר פעמים לזוז לצד הדרך, הן המשיכו בסירובן ובהפרעה לשוטרים. כתוצאה מכך השוטרים נאלצו לעכבן. בסיום חקירתן, הן הובאו בפני בית המשפט שבחן את חומר החקירה שהוצג לפניו על ידי נציג המשטרה, שקבע את תנאי שחרורן בהם תנאי הרחקה.

"משטרת ישראל פועלת ברחבי העיר העתיקה בכלל ובהר הבית בפרט תוך שמירה על הסדר הציבורי במקום לצד מכלול של איזונים הנעשים למען כלל התושבים והדתות השונות, לקיום חופש הפולחן הדתי. המשטרה תפעל בנחישות וללא פשרות נגד כל אדם שינסה להפר את הכללים הנהוגים במקום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר