אחיסמך מסתבכת?

תופעה: דירות בשכונה החרדית מושכרות לחילונים

לפי מידע שהגיע לידי 'כיכר השבת', ישנם ציבור חרדי גדול שקנה דירות באחיסמך ומכיוון שאין שם היום קהילה חרדית, הם נאלצים להשכיר את הדירה לחילונים תושבי לוד. "הרבנים מודאגים" (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
חרדים באחיסמך. ארכיון (צילום: ששון תירם)

הבשורה שהחלה בקול רעש גדול על "בניית שכונה חרדית במרכז הארץ", הולכת להיות פארסה אחת גדולה. לאחר עיכובים של שנים על גבי שנים במסירת הדירות, ואף עיכובים בבניה, כעת, צצה בעיה חדשה שעדיין לא הייתה בשכונה, שנדמה כי סבלה מכל בעיה אפשרית.

ל'כיכר השבת' נודע, כי בחודשים האחרונים היה אמור להתבצע אכלוס בבניינים החדשים, לטובת אלו שרכשו שם לפני שנים רבות דירה במיטב כספם. בשבועות האחרונים מתברר, כי ישנה תופעה של ציבור אברכים חרדים שנאלץ להשכיר את הדירה אותו קנה במיטב כספו לציבור החילוני בעיר.

מרדכי, אחד התושבים המודאגים שקנה דירה לפני כחמש שנים באחיסמך מספר ל'כיכר השבת': "קניתי דירה בשכונה החרדית על בסיס הידיעה שאני אגור בשכונה חרדית, לפני מספר ימים כשבאתי לראות את התקדמות הבניה בבניין שלי ראיתי להפתעתי חילונים מסתובבים בשכונה".

"האמת, בהתחלה לא חשבתי שמדובר בכאלו שגרים בשכונה, אך אחר בירור קצר התברר לי כי ישנה תופעה מדאיגה, יש אברכים הגרים בבני ברק ומודיעין עילית שקנו דירה באחיסמך ואכן, היו מעוניינים לעבור ולגור במקום. אך דא עקא, התברר להם כי אין תחבורה ציבורית במקום ואף מוסדות לימוד לילדים אין במקום. בלית ברירה הם נאלצים להוציא את דירתם לשכירות והראשונים שקופצים על הדירות החדשות והזולות יחסית היו חילונים".

שלמה, עוד אברך המתגורר כיום בבני ברק מספר ל'כיכר השבת': "גם אני כמו חברי התברר לנו כי המקום מבוקש מאוד על ידי החילונים, הם מקבלים דירה בקומה 7 הנחשבת לקומה גבוהה ומבוקשת במחיר של 3,500 שקל - הדירה היא דירה חדשה וטובה, אז למה באמת שהם לא יקפצו על המציאה?".

ראש העיר לוד בראיון ל'כיכר השבת' על פרויקט אחיסמך. ארכיון (צילום: כיכר השבת)

התושבים באחסימך אומרים בדאגה ל'כיכר השבת': "דיברנו עם הרבנים על הנושא הזה, והם רואים זאת בחומרה. חילונים שגרים עכשיו במקום לא יתפנו כאשר יתבצע אכלוס מסיבי של חרדים וייתכן כי כל הצביון של השכונה שהייתה בשורה לציבור החרדי ישתנה, ותהפוך לעוד שכונה בלוד", מסיימים האברכים בכאב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר