חשיפת 'כיכר'

בתום מאבק ארוך: עיריית ירושלים אישרה הקצאות לחרדים

בתום מאבק ארוך וממושך, ועדת ההקצאות בירושלים התכנסה ואישרה שורה של הקצאות למוסדות חרדים • חיים כהן ל'כיכר השבת': "הצלחנו במדיניות שלנו וביטלנו את האפליה" (חרדי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

בתום חצי שנה של מאבק עיקש שניהל המשנה לראש עיריית ירושלים ומחזיק תיק הקצאות חיים כהן, בשינוי נוהלי ההקצאות בירושלים וחלוקת ההקצאות באופן שווה לכלל הקהילות, התכנסה היום (שלישי) הוועדה ואישרה שורה של הקצאות.

כינוס הוועדה התאפשר לאחר שהדרג המקצועי ויתר השותפות לקואליציה העירונית, השכילו להבין כי בלי שיינתן ביטוי לכלל הקהילות בירושלים בחלוקת ההקצאות, הוועדה לא תתכנס.

המשנה לראש העיר חיים כהן נועד מספר פעמים בנושא עם נשיא מועצת החכמים ראש הישיבה חכם שלום כהן, שהנחה אותו שלא להתפשר בנושא וכי עד שלא יוסכם על מתווה חלוקה שוויוני עליו להימנע מכינוס הוועדה.

בלשכתו של כהן התקבלו מאז שנכנס לתפקידו עשרות פניות של נציגי קהילות ומוסדות תורה בירושלים שבמשך שנים הופלו לרעה. בנוסף, עלו שורה של טענות בנוגע למנגנון הגשת הבקשות המקשה מאוד על המוסדות.

בעצה אחת עם הגר"ש כהן החליט חיים כהן להימנע מכינוס הוועדה עד להסדרת נושא ההקצאות. עמדתו זכתה לתמיכתו של ראש העיר משה ליאון, שהביע תמיכה במהלך להסדרה כוללת של נושא ההקצאות למוסדות בירושלים.

היום לאחר שהשכיל לגבש שינוי בנהלים ולהגיע להסכמות מול כלל החברים בוועדה והדרג המקצועי, כינס כהן את הוועדה.

במהלך הדיון אושרו שורה של הקצאות דחופות עבור מוסדות בירושלים בהם קהילה שחיכתה שנים ארוכות להקצאה. בדיון הודיע כהן, כי בתוך תקופה קצרה בכוונתו להאיץ את דיוני הוועדה על מנת לתת פתרון הולם למצוקת ההקצאות בירושלים.

המשנה לראש עיריית ירושלים חיים כהן מסר ל'כיכר השבת': 'כל הנוטל עצה מן הזקנים אינו נכשל. למרות שהיו כאלו שהרוויחו מהאפליה וניסו בכל דרך למנוע את המדיניות החדשה שלנו בוועדה, הצלחנו בתמיכת ראש העיר משה ליאון ובהסכמת כלל החברים בקואליציה להביא מדיניות אחרת ולבטל את האפליה שהותירה מוסדות שלמים מחוץ לחלוקת ההקצאות בעיר. יש מחסור אדיר בהקצאות בירושלים ועלינו לפתור את המצוקה. נעשה זאת בכל דרך לרבות בדיקה מעמיקה של הקצאות עבר שנתנו עבור מוסדות שאינם עושים בהם שימוש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר