מעקב 'כיכר'

ברקע העתירה לעליון: יומיים של הפגנות בלי פיזור ב'בואש'

בהפגנות הסוערות ביומיים האחרונים בירושלים ובבית שמש, לא השתמשה המשטרה במכת"ז הבואש כדי לפזר את המפגינים, גם כאשר חסמו כבישים • האם זה קשור לדיונים בבית משפט עליון? (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: ישי כהן, כיכר השבת)

ביומיים האחרונים, נערכו הפגנות סוערות בירושלים ובבית שמש בשל מעצר העריקות החרדיות על ידי המשטרה הצבאית, הפגנות שנמשכו גם לאחר שחרור אחת מהאחיות והעברת השנייה למעצר פתוח.

אך בניגוד להפגנות רבות אחרות, בכל ההפגנות האחרונות, לא נעשה כלל שימוש ב'בואש', ולא הביאו את המכת"ז המשטרתי לפיזור המפגינים.

גם כאשר ירדו לכביש וחסמו אותו, גם בתגובה לשריפת פחים וגם כאשר האלימות השתוללה בהפגנה הלילית בערב האחרון, לא נעשה שימוש באמצעים אלו.

האם מדובר בהחלטה משטרתית לנוכח הדיונים המתקיימים בבית משפט העליון בעתירה שהגישו תושבים בשכונת מאה שערים נגד השימוש ב'בואש'?

כזכור, וכפי שדווח בהרחבה ב'כיכר השבת', במהלך הדיון שנערך בשבוע שעבר, הפתיעה נשיאת העליון, השופטת אסתר חיות את העותרים, כשבתוך דבריה ייעצה להם להגיש תביעות נזיקין אישיות נגד המשטרה.

"לאחר שתהיה תביעת נזיקין, גם אם אין מדיניות שמורה לעשות הפוך, אם זה המקרה... לאחר כמה תביעות נזיקין - המדיניות הזאת כנראה תיעלם", התבטאה חיות.

ביום שני השבוע, קבע בית המשפט כי על המשטרה לנמק בתוך פרק זמן של 45 יום "מדוע לא ייקבע כי הפעלת מכת"ז בואש ברחוב מגורים צר וצפוף אינה עולה בקנה אחד עם הוראת הנוהל המגבילה התזת נוזל בואש אך ורק בשטחים פתוחים".

האם במשטרה הבינו את רוח הדברים והחליטו להפסיק את השימוש ב'בואש' מיוזמתם? דובר המשטרה הכחיש בשיחה עם 'כיכר השבת' וטען כי מדובר בהחלטה מבצעית, וכי כאשר יהיה צורך, יפעילו את המכת"ז.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר