חקירת הלוביסטים

שני ח"כים חרדים ייחקרו בפרשת שחיתות חדשה

במסגרת חקירה המתנהלת כנגד חברת לובינג על כך שח"כים עזרו למנוע את קידומו של 'חוק הפרוות' בכנסת. הערב, הוזמנו לחקירה שני חברי כנסת לשעבר שחשודים בפרשיה (אקטואלי)

קובי רוזן | כיכר השבת |
ח"כים חרדים בכנסת, אילוסטרציה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

במסגרת חקירה גלויה שמנהלת היחידה הארצית לחקירות הונאה נגד חברת שדלנות שחשודה כי דאגה לטובות הנאה עבור חברי כנסת בתמורה לכך שידאגו ש'חוק הפרוות' לא יעבור בכנסת, מדווח הערב (רביעי) בכאן 11 כי ארבעה חברי כנסת שטסו לדנמרק, יזומנו למסור עדות במשטרה.

בין ארבעת חברי הכנסת, נמצאים גם שני חברי כנסת לשעבר מהמפלגות החרדיות, אחד מהם מש"ס והשני מיהדות התורה.

מוקדם יותר היום, פשטה היחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרה על משרד יחסי הממשל והלובינג "גלעד" הנמצא ברמת גן. חוקרי היאח"ה ערכו חיפוש במשרד והחרימו מספר מחשבים לצורכי החקירה.

החקירה עוסקת בחברת גלעד שהיא חברת לובינג שנותנת ייעוץ אסטרטגי לגורמי ממשל, והיא נחשבת לאחת מחברות הלובינג המובילות.

על פי החשד, החקירה עוסקת ב'חוק הפרוות', לפיה אנשי תעשיית הפרוות שילמו סכומי כסף נכבדים כדי למנוע את קידום החוק בכנסת, בזמנו שודר תחקיר בתוכנית 'מבט שני' ובו נחשף כי היו אינטרסים זרים באי קידום החוק, ובין היתר מי שסייע להם הייתה שגרירות דנמרק.

השגרירות הייתה אחראית על פגישות של חברי כנסת כדוגמת: פואד בן אליעזר, אביגדור ליברמן, גלעד ארדן וגם יאיר לפיד ששימש באותם ימים כשר האוצר.

אותם ח"כים זכו על פי התחקיר בהטבות כמו טיסות במחלקות יוקרתיות, מלונות מהודרים וסיורים בחוות פרוות, וכמובן ביקור בקהילה היהודית של דנמרק.

יאח"ה חוקרת האם שלל ההטבות הללו ניתנו על פי טענתם ע"י הקהילה היהודית של דנמרק או מכיסם של אותם בעלי אינטרסים מובהקים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר