מחאה בערב שבת

פתח תקווה סוערת: אלפים יתפללו וימחו נגד חילולי השבת

חילולי השבת המתרבים בעיר פתח תקווה, שבשיאם נפתחה חנות חדשה, בשבת קודש, תוך מכירת טריפות, הביאה את הרבנים להכריז על עצרת תפילה ומחאה, שעה קלה לפני כניסת השבת (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הפגנת השבת ברמת גן (באדיבות המצלם)

אם המושבות בסערה: במהלך החודשים האחרונים העיר פתח תקווה שידעה ימים שקטים, סוערת. זה החל אמנם בעימות פוליטי בין ראש העיר רמי גרינברג לסיעת 'יהדות התורה' - שנותרה באופוזיציה, אך גלש מהר מאוד למלחמות על שמירת הסטטוס קוו בעיר.

לאחר פתיחת הבריכה החדשה בשכונת עמישב בשבת קודש והמחאה הציבורית נגד המהלך, החל מהשבוע שעבר נפתחה בעיר חנות חדשה, שפותחת את שעריה בשבת קודש ומוכרת טריפות.

המדובר בחנות "קשת טעמים", ששייכת לרשת חנויות מחללת שבת שמוכרת, כאמור, טרפות, שפתחה סניף חדש באזור התעשיה סגולה, תוך חילולי שבת גדולים.

יצוין כי החנות שוכנת במבנה ששייך לאיש עסקים ספרדי מוכר, תושב חו"ל, שהחברה מטעמו ניסתה למנוע א פתיחת החנות בשבת, אך ללא הצלחה.

כעת, יוצאים עשרות רבנים בעיר למחאה גדולה ובקריאה להקדים את כניסת השבת ב-10 דקות, ובשיאה יתאספו ביום שישי בשבוע הבא, שעה קלה לפני כניסת השבת, אלפים מתושבי העיר לעצרת תפילה ומחאה נגד חילולי השבת.

המאבק נגד חילולי השבת הפך למאבק חוצה עדות ומגזרים בפתח תקווה, כאשר רב העיר הגאון הרב מיכה הלוי כתב מכתב חריף אליו הצטרפו שורת רבנים בכירים המזוהים עם ש"ס, 'יהדות התורה' והציונות הדתית.

כאמור, ביום שישי הבא צפויים להתאסף המונים במתחם בו פתוחה החנות לעצרת תפילה וזעקה נגד חילולי השבת. יצוין כי בין החותמים על מכתב העצרת, נמצא הגאון רבי ששון כהן מבכירי הרבנים בעיר, שבבחירות האחרונות למועצה, תמך בתנועת ש"ס החברה בקואליציה של ראש העיר רמי גרינברג.

במכתב אותו כתבו הרבנים נכתב: "עם ישראל אשר עמדו רגליו על הר סיני בשעה שנשמע דבר ה' "זכור את יום השבת לקדשו", ואשר באו באש ובמים למען שמירת שבת קודש. מזועזע כולו נוכח הפרצה החמורה הכפולה ומכופלת בפריצת חומות השבת. במיוחד היד שהורמה בערינו פתח תקווה לבטל את קדושת השבת בעיר ואם בישראל בפתיחת חנות בשבת קודש למכירת נבלות וטרפות ושקצים ורמשים תחת השם 'קשת טעמים'.

"לנוכח המצב החמור הזה אשר הוא עת צרה וצוקה, אנו קוראים לכלל בית ישראל לקבל את השבת 10 דקות לפני הזמן וכמו כן נתאסף כולנו למחות על כבודה של השבת הקדושה, בשעת העלות המנחה בערב שבת קודש פרשת חוקת ב' בתמוז בשעה 18:00 בדיוק תתקיים תפילת מנחה ברחבת החניה מול החנות הידועה לשמצה".

גורמים חרדיים העריכו בשיחה עם "כיכר השבת" כי לא מן הנמנע שראש העיר רמי גרינברג יגיע להשתתף בעצרת והביעו תקווה כי הדבר לא יביא להלהטת הרוחות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר