ראיון בלעדי

האמהות מתלוננות: "הילדים שלנו בדיכאון מזה שאין גינה"

גם אחרי שעתירתן נמחקה, אמהות שכונת 'בית ישראל' בירושלים אינן מתייאשות ועומדות להציג חוות דעת של מומחה כדי להחזיר את הגינה היחידה אליה הן יכולות לרדת כדי לשחק עם ילדיהן (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
גינה בשכונת בית ישראל, אילוסטרציה (צילום מסך מתוך גוגל מפות)

המאבק על הגינה בשכונת בית ישראל: גם אחרי שהעתירה שהגישו אמהות השכונה הירושלמית נגד העירייה נמחקה, הן ממשיכות במאבקן.

בשל העובדה שהעתירה נמחקה ולא נדחתה, עדיין קיימת אפשרות לפנות שוב אל בית המשפט, באם יצליחו להשיג חוות דעת של מומחה כי ניתן לבנות את בית הספר הסמוך ולהגיע אליו בלי צורך למנוע מילדי השכונה את הגינה היחידה שלהם.

מספר אימהות המתגוררות בשכונה, התייצבו מול מצלמת 'כיכר השבת' וסיפרו על המאבק שלהן: "כאן הייתה לנו גינה פשוטה ונהנינו ממנה, יום אחד הגיעו טרקטורים ופירקו את המתקנים ואמרו לנו שיבנו כאן גינה חדשה".

"לאט לאט בנו במהלך שנתיים את השטח ואף שמו את העמודים לסככות לגינה. ואז ראינו ששמו גדר ולקחו לנו רבע מהגינה. הבנו שזה עבור בניית בית יעקב ולא התנגדנו לכך".

לדברי אחת האימהות, "ביום ראשון האחרון, לא ידענו על התכנית שהולכים לקחת לנו את כל השטח בגינה, ואז גילינו גדרות על הכל. חשבנו שזה קשור למתקנים החדשים אך אז הבנתי שהולכים לקחת לנו את כל השטח הזה לעוד שנתיים, עד שיסיימו את הבנייה לבית יעקב".

השכנה מצהירה כי התושבים לא היו מודעים ללקיחת כל השטח למשך שנתיים, "לא ידענו כלום, העירייה טוענת שידענו אבל לא ידענו כלום מלבד הקטע הקטן שגודר קודם לכן לכניסת המשאיות וגם מופיע בתכניות של בית יעקב. גם את ה'צפרדע' של האשפה הזיזו בשל הבנייה והילדים צריכים ללכת באמצע הכביש כדי לעבור את הרחוב".

"זו שכונה תמימה, שעד היום לא התנגדה כי לא ידעה. אנחנו אנשי דין מיד פנינו לעו"ד, לא עשינו הפגנות ואני מקווה שנוכל להחזיר לנו את הגינה היחידה שיש לנו באזור הזה".

שכנה אחרת טוענת, "אני אמנם אישה מבוגרת אבל באים הנכדים ואני רוצה שיהיה לי לאן לרדת איתם. מה אנחנו סוג ג'?", היא שואלת.

לדברי שכנה נוספת: "הילדים שלנו צריכים לקבל גן משחקים. הילדים שלנו בדיכאון מזה שאין גינה, אין לי כוח להוציא אותם לגינות רחוקות. אין לילדים איפה להסתובב עם אופניים. זה השטח היחיד וזו חוצפה לא לשאול את התושבים".

מדוברות עיריית ירושלים נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': "מדובר בתוספת בינוי של 16 כיתות לימוד (אגף שלם) בבית ספר יסודי לבנות השכונה אשר נמצא במצוקת שטחים קשה. גינת זוננפלד שוכנת על המגרש החום האחרון שנותר לבינוי בשכונה ומהווה דרך המעבר היחידה עבור הקבלן של הפרויקט".

בעירייה טוענים כי "תהליך הבינוי עתיד לארוך בין 16-18 חודשים ובסיום הבנייה הגינה תושב לתושבים, תשוקם ותיבנה מחדש".

"עיריית ירושלים מבינה את מצוקת תושבי השכונה ומבקשת לגלות סבלנות ואורך רוח לאי הנוחות הזמנית הנגרמת, במיוחד לאור העובדה כי המטרה הסופית היא הענקת מקום לימוד ראוי ומכובד לבנות שכיום נאלצות ללמוד בכיתות לא תקניות ולא ראויות ובתנאים בלתי נסבלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר