נוגעים בכאב • צפו

'לא מתנערים' 2: בניהם המתמודדים של החוזרים בתשובה

בפרק השני של הסדרה מבית 'כיכר השבת', העוסקת בנוער המתמודד, בדקנו את הקשיים של משפחות הקירוב ומה גורם לרבים מבניהן לנשור ממערכת החינוך החרדית • צפו בכתבה (TV)

(צילום: כיכר השבת)

לא מתנערים - פרק שני: כזכור, בפרק הראשון של סדרה זו, במסגרת פרוייקט 'חנוך לנוער' של 'כיכר השבת', הגשנו את כל הנתונים על היקף תופעת הנוער המתמודד במגזר החרדי.

במסגרת סדרה זו, צוללים חנני ברייטקופף ויוחנן בלייך אל תוך סוגיית הנשירה והנוער החרדי המתמודד - על כל המורכבויות שבה, משוחחים עם אנשי חינוך, הורים וגם עם בני הנוער עצמם, ומנסים להבין האם יש נוסחה לטיפול באחת התופעות הכאובות ביותר של המגזר החרדי.

לא מתנערים - הפרק הראשון

מאחר ומן הנתונים העגומים שבפרק הראשון עולה כי חלק גדול מאד מן הנוער המתמודד והנושר מקורו ב'משפחות הקירוב', בחרנו להתמקד בפרק זה באוכלוסיה זו.

בפרק השני של סדרת 'לא מתנערים' מפרוייקט 'חנוך לנער' של כיכר השבת, יוצאים ברייטקופף ובלייך לבדוק את תופעת בני הנוער המתמודד ממשפחות החוזרים בתשובה, מה הקשר בין חזרה בתשובה של הורים לבין נשירה של בניהם ממערכת החינוך החרדי, מי אשם - והאם יש מגמת שיפור.

בפרק שוחחנו עם בני נוער ממשפחות קירוב שחוו את הקשיים המדוברים ומספרים על ההתמודדות הקשה והטראומטית. הרב יוני ישראלי, מנהל ישיבת 'באר יצחק' לנוער מתמודד בירושלים, מסביר על התופעה - ואילו הרב איתמר נוסבוים, פסיכותרפיסט ומטפל מוסמך, מלווה את הסיפורים הקשים ועם זאת רואה את הדברים בנימה אופטימית.

צפו בפרק המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר