בעקבות 'כיכר'

מעצר הנער המוגבל; ח"כ כסיף: "המשטרה מרגישה בנוח להיות אגרסיבית"

חבר הכנסת עופר כסיף, מסיעת חד"ש-תע"ל, פנה לשר לביטחון פנים, בעקבות התיעוד האלים שנחשף ב'כיכר השבת', והאשים כי היחס הרע של המשטרה הוא לערבים וחרדים (חרדים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ח"כ עופר כסיף (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

ח"כ עופר כסיף מסיעת חד"ש תע"ל פנה לשר לביטחון פנים, גלעד ארדן, בעקבות הסרטון שפורסם אתמול (רביעי) בכיכר השבת בו נראתה אלימות משטרתית כנגד צעיר חרדי הלוקה באוטיזם.

"בסרטון נראים כמה שוטרים מרתקים באגרסיבית רבה צעיר חרדי, על רקע זעקות כאב. כפי שמוסבר בכתבה, מדובר בצעיר בעל צרכים מיוחדים – אדם אוטיסט. לפי הדיווח, הנוכחים במקום הסבירו זאת לשוטרים, אשר בכל זאת בחרו לפעול כפי שפעלו, תוך שהם פוגעים באלימות באדם חסר ישע", כותב ח"כ כסיף.

"פשעו של האדם, כמתואר ע"י המשטרה, הנו שהסב לכאורה נזק לרכוש- תלש "וישר" של אוטובוס. חמור ככל שיהיה הנזק שנגרם לאוטובוס, לא נטען כי הצעיר נהג באופן המרמז כאילו הוא מהווה סכנה לאדם כלשהו, ודאי שלא לשוטרים", מלין חבר הכנסת.

תיעוד מעצרו האלים של הנער המוגבל

"זוהי הפעם השניה בתקופה קצרה בה מתפרסם תיעוד של אלימות משטרתית קשה כלפי צעיר בעל צרכים מיוחדים, בשני המקרים מדובר באדם מהציבור החרדי. קשה שלא לראות קשר בין המקרים הללו, לבין מקרים של אלימות כלפי אזרחים מציבורים אחרים, ובעיקר ערבים ויוצאי אתיופיה. נדמה כי משטרת ישראל מרגישה בנוח לפעול באגרסיביות רבה כלפי אוכלוסיות מסוימות וכי שוטרים אינם נותנים את הדין על אלימות כלפי אזרחים".

ח"כ כסיף דרש במכתב מהשר ארדן לדעת האם המקרה המדובר נבדק ובהנחה שהשוטרים המופיעים בסרטון נהגו באופן בלתי הולם וכנגד החוק והנהלים, כיצד יטפל בנושא וימנע הישנות של המקרה.

"בכל מקרה, אנא חדד את הנהלים הנוגעים להפעלת כוח כלפי אזרחים, ודאי כלפי אזרחים חסרי ישע. מנע מקרים נוספים של אלימות משטרתית מיותרת", חתם כסיף.

מכתבו של ח"כ כסיף

כזכור, הצעיר החרדי, מוגבל הלוקה באוטיזם וחולה באפילפסיה, זוהה אתמול (רביעי) בשעות הצהריים ברחוב יחזקאל בירושלים על ידי בלשי המשטרה כשהוא תולש את המגב (ווישר) של אוטובוס.

הבלשים התקרבו לכיוונו והוא נמלט מהמקום אל תוך בית כנסת סמוך, כאשר הבלשים רודפים אחריו במטרה לעצור אותו. אך בתוך בית הכנסת, כפי שניתן לראות מתיעוד חלקי של האירוע שנחשף ב'כיכר השבת' וכפי שדיווחו עדי ראייה, הוכה הצעיר באלימות למרות שהסבירו לשוטרים במי מדובר.

אחד מעדי הראייה סיפר ל'כיכר השבת' כי הם אחזו באמצע הלימוד, כאשר לפתע נכנס אחריו ובעקבותיו השוטרים, לבושים אזרחי. לדבריו, הוא הסביר לשוטר כי מדובר בצעיר הסובל ממוגבלויות שונות, אך לדבריו, הבלש ענה לו :"אני סיימתי עם הדיבורים", והחל להכות את הנער.

ראשו של הנער. מתוך הסרטון

לפי התיאורים, בין היתר דרכו לצעיר על הראש, ולמרות הצרחות של הנער, המשיכו להכותו, בראשו ועל גופו, עד שהוציאו אותו החוצה. עד הראייה הוסיף ותיאר כי השוטרים אף הפכו רהיטים בבית הכנסת, ספסלים וסטנדרים, תוך שה מקללים בצורה גסה.

'כיכר השבת' פנה לבקשת תגובה מדוברות המשטרה, שם מיהרו בתגובה להוציא את הודעת הדוברות הבאה, המובאת כאן כלשונה:

"תגובה מהירה של בלשי משטרת ישראל לפני זמן קצר, הביאה למעצרו של חשוד בחסימת ציר תנועה וגרימת נזק לאוטובוס ציבורי.

לפני זמן קצר התקבל במוקד המשטרה, דיווח על חסימת אוטובוס ציבורי בשכונת מאה שערים בירושלים ע"י מספר חשודים. בלשי משטרה שהגיבו במהירות, הבחינו באחד החשודים כשהוא גורם נזק למגב (וישר) האוטובוס ונמלט למבנה סמוך. השוטרים שרדפו אחריו, השתלטו ועצרו אותו בתוך המבנה לאחר שהתנגד למעצר.

עוד עלה החשד, כי החשוד מעורב באירוע הפרת סדר שהתרחש אמש באותו אזור, במהלכו עפ"י החשד תקף שוטר ונמלט לתוך ההמון. החשוד כבן 24, הובא לתחנת המשטרה לשם חקירתו בגין העבירות המיוחסות לו.

במשטרה מציינים, כוחות משטרת ישראל הגלויים והסמויים פרוסים ברחבי העיר על מנת לתת מענה מהיר ויעיל לכל אירוע. בייחוד באירועים הפוגעים ומשבשים את חיי האזרחים ע"י חשודים שכפי שקרה במקרה זה, מרשים לעצמם גם לגרום נזק לאחרים. נגד אותם חשודים נפעל בנחישות על מנת להביא למעצרם בכל עת ובכל מקום, ולהביאם לדין בגין מעשיהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר