החינוך בראי הפרשה

צריך לקבור תוקפים חיים באדמה / טור דעה

נושא התקיפות בציבור החרדי משנה את פניו בשנים האחרונות, אך עדיין רחוקה הדרך, בינתיים עוד ילדים וילדות נפגעים - חייבים לצעוק: די! עד כאן! ויש גם קשר לפרשה (טור)

(צילום: shutterstock)

טור זה עוסק בס"ד בענייני פרשת השבוע בראי המבט החינוכי, אך לא השבוע! לאור שיח שקיימתי השבוע עם פגועים בתחום עליו יכתב טור זה, אין בנפשי הרחבת הדעת המאפשרת לכתוב על נושא אחר לבד מנושא זה שזקוק לקול זעקה גדולה ומרה עד שער המלך!

אחת מהשיטות המתוחכמות של מבצעי הטרדות בתוככי הציבור החרדי, זה המעטפת התורנית ושימוש במנוחים תורניים וקבליים כביכול, ותירוצים הלכתיים שונים ומשונים כהסבר למעשיהם, רק בדיעבד מבין הקרבן את חומרת המעשה, ואת השימוש הציני שנעשה בתורה הקדושה לצורך מימוש מעלליו של התוקף במעטפת תורנית.

לו הייתה נאמרת אמירה חוצצת וברורה בכל מוסד חרדי (וגם לא) שלא תתכן שום אופציה של קירבת גוף כלשהי בין "רב" או "דמות תורנית" לכל אדם בעולם יתכן והיינו מונעים אסונות גדולים שהתרחשו ומתרחשים כל הזמן בתוכנו ויתכן שגם ברגעים אלו אי שם בבית כנסת כלשהו או בישיבה כלשהי או בסמינר וכו' מתרחש אסון נוראי שכזה.

אז איך ולמה מתיר לעצמו אדם/ רב / ראש ישיבה/ משגיח/ מנהלת/ וכו' לבצע פשע נוראי שכזה על אף היותם קרובים להיכל ה' לעולם התורה וההלכה, להשקפה התורנית, ובעיקר לציווים החדים והברורים: לא תרצח/ לא תנאף, איך יתכן שיהודי שעומד עם קיטל כמלאך ביום הכיפורים, או מנענע לוב בדבקות בסוכות, מסוגל לעשות מעשה בהמי שכזה?

"לטפל בתוכו"- במשך שנים רבות מסיבות שונות הוסתרו סיפורים קשים בטענה שאין צורך להוציא את הכביסה המלוכלכת לרשות הרבים, היו שהוסיפו שהמשטרה בינכך לא מטפלת וכו', מציאות זו ללא ספק איפשרה לאנסים לבצע את זממם, הם ידעו שהם יקבלו כיסוי ותמיכה ולא יפלילו אותם! ברוך ה' שעידן זה בתהליכי התאדות מן העולם תוך הבנה שאמירתו של רבי חנינא סגן הכהנים לא הייתה המלצה סתמית אלא הוראה לעולם: "רבי חנינא סגן הכהנים אומר, הוי מתפלל בשלומה של מלכות, שאלמלא מוראה, איש את רעהו חיים בלעו" חייבם מורא מלכות! אחרת זה רצח!

"שלא לפגוע בשידוכים"- אמירה זו לבד מהיותה גובלת בחוסר אמונה בסיסית של "מה' אשה לאיש" זה אמירה שרצחה לא רק את הפגוע אלא גם את מי שהתחתן איתו אם הם לא התגרשו! מתוך רצון לשמור על משהו חיצוני ריסקו משהו פנימי ושל יותר מנפש אחת.

"רב קהילה"- בעשור האחרון אנו נחשפים לתופעה גרועה של כאלו הנחשבים רבני קהילות, מנהיגי ואנשי מפתח בקהילות שונות וחלקם משונות המנצלים את הפונים אליהם בניצול גופני מחפיר, לצורך מילוי ומימוש תאוותיהם! והגרוע מכל הוא החוסר התנערות מקיר לקיר של כל עולם הרבנים מאותם דמויות! כמה בתים התפרקו ונשברו מאנשים שכאלו, גם אלו שכביכול הועמדו לדין השאירו אחריהם שברי כלים של זוגות מרוסקים ואנשים עם צלקות מדממות.

"אנשי צוות במוסדות" שמנצלים את מעמדם ובעיקר את כוחם לצרכי בהמיותם! והפחד מהכוחניות משתק את הנפגע בזמן העבירה.

כאשר קוראים כתבי אישום של העבריינים הללו כבודה הנרמס של התורה זועקת שם מכל שורה, אותם אנשי מפתח כיסו את מעשיהם בפסקי בלכות ואגדות חז"ל תוך הבטחה לתיקון הנפש ע"פ סוד הגלגולים! כתבי אישום אלו מלבד חומרת מעשיה הבלתי נתפסים הם ביזוי כבוד התורה שהיה ראוי לשבת על זה שבעה כאבלים.

החוט השזור בין כל הסיפורים זה התמימות של בני ובנות הציבור החרדי שעל זה גאוותנו על אותו טהרה וקדושה וחוסר ידע כללי, אותה תמימות של קדושה, היא המגן עלינו, אך בד בבד חובה עלינו לשנן לכל צעיר וצעירה חרדים, אין בכל התורה כולה שום הלכה המתירה לבצע נגיע בגופכם לשום צורך! אין סימן בשולחן ערוך העוסק בהלכות מתקני הנפש ע"פ סוד הגלגול, אלו אמירות של שרלטנים חוליגאניים שצריך לברוח מהם אל חיק המשטרה ולהסגיר אותם.

הגיע הזמן להפסיק לחשוב שיש בכוחנו לטפל בפגעים רעים הללו לבד, הגיע הזמן לתת למשטרה את כל הכוח לטפל בהם, וכן גם במחיר שמשפחתם תפגע קצת ואולי הרבה, אבל זה גופא ייצור את ההרתעה של הפוגע הבא שלא יחשוב בכלל לקבל תמיכה ומעטפת והתחשבות בציבור כלשהו בהר ובמגדל, בחומה ובקברים.

האם בציבור החרדי יש יותר תקיפות מיניות? אינני רוצה להיכנס לשאלה הזו, אבל מה שברור הוא שיש יותר אופציות לביצוע ויש יותר אופציות לכיסוי העבירה, ומצב זה מחייב כל אב משפחה ומהל מוסד למצוא את הדרך הנכונה לחדד את הסוגיה וקדושת פרטיות הגוף, לשלול את האופציה לתיקון והתייחדות בכל מצב, ולעודד דווח בעת פגיעה, ע"מ שיוכלו לטפל בנפגע ובפוגע.

במחשבה שניה הפרשה כן מתאימה לנושא זה, מכמה סיבות ראשית צריך לקבור באדמה בעודו בחיים את מי שתוקף, שנית מי שנתקף מרגיש שהוא רוצה להיבלע באדמה, שלישית פי האדמה נבראה בערב שבת בין השמשות, יחד עם זה נבראו בין היתר (לפי שיטת היש אומרים) גם השדים, בדיוק ההגדרה על אותם שטור זה נסוב סביבם!

הכותב הינו ראש בית המדרש ברקאי חיספין

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר