תיעוד מפלה ומטריד

חרדים התפללו ב"קברי המלכים" והותקפו

לאחר שנים רבות שקברי המלכים היה סגורים לציבור, השבוע האתר נפתח בחזרה, אך מתברר שלא לכולם, החרדים שרצו להיכנס, נחסמה כניסתם ואף הותקפו ע"י המאבטחים (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אתמול, בקברי המלכים (צילום: באדיבות המצלם)

אתר קברי המלכים נפתח אתמול (חמישי) לקהל הרחב, לאחר הרבה שנים שהיה סגור ע"י ממשלת צרפת, אלא שמתברר כי חרדים ששילמו מראש ורצו להיכנס לתוך המתחם סורבו, רק בשל היותם ככל הנראה חרדים.

קברי המלכים הוא אתר הנמצא בשכונת שייח ג'ראח הירושלמית, בתוך המתחם נמצא גם מערת כלבא שבוע וקברה של הלני המלכה. מדובר במתחם שהוגדר לפני כ-200 שנה כאחד משבעת פלאי תבל, על פי המסורת יהודים נהגו להתפלל במקום ליד מערות הקבורה.

צבי, שהגיע אתמול להתפלל במתחם מספר ל'כיכר השבת' את סדר ההתרחשויות: "נודע לנו קצת מאוחר מדי שהיה ניתן לרכוש רק 15 כרטיסים דרך האינטרנט, מכיוון שאין לנו אינטרנט זמין לא הספקנו לרכוש את מעט הכרטיסים שהקונסוליה הצרפתית הסכימה לתת עבור כניסה למתחם".

"מכיוון שמאוד חשקנו להיכנס למקום, אחרי שנים רבות בהן לא הייתה אפשרות כניסה, התארגנו כמה חברים והלכנו לשם, חשבנו אולי נוכל לשכנע את הצרפתים שייתנו לנו להיכנס ונשלם במקום את דמי הכניסה. אך הצרפתים לא הסכימו לכניסתנו, להבנתנו, מדובר ברצונם לשמור על האתר - כאתר תרבותי ולא שייהפך לאתר דתי".

חברו של צבי, נחמן, ממשיך לתאר את השתלשלות העניינים: "באותו רגע שהבנו כי כבר לא ניכנס למקום, התחלנו להתפלל מחוץ למתחם, כאשר אנו אמונים על כך שיש מסורת רבת שנים, כי זה מקום תפילה. ככל הנראה, המאבטחים שהיו במקום לא אהבו את זה שהתפללנו, והחלו להפליא בנו את מכותיהם".

"המשטרה מטבע הדברים לא עצרה אף אחד מאיתנו, כי לא עשינו שום דבר הנוגד את החוק, ומי שנעצר זה אחד המאבטחים הצרפתיים שנתן מכות במקומות לא נעימים לאחד מחברינו, לפי הבנתי, כרגע האתר סגור לביקורים".

משטרת ישראל ענתה לפניית 'כיכר השבת', האם ישנם ניסיונות לשחרר את המאבטח שנעצר בשל חסינותו הדיפלומטית: "כי הנושא נמצא בחקירה ואין לה פרטים מעבר".

מהקונסוליה הצרפתית לא השיבו לפניות 'כיכר השבת', ועל כן תגובת הקונסוליה מהפייסבוק מצורפת לכתבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר