"הבנות"?

סופ"ש סוער מול עזה: ניסיון חדירה, בלוני תבערה ומהומות

למרות הבנות אליהן הגיעה לכאורה ישראל עם ממשלת הטרור השלטת ברצועת עזה, התגברו בסוף השבוע האחרון המהומות הסוערות בגבול ושיגורי בלוני נפץ שהוצמדו למשקחי ילדים (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
הפגנות סוערות בגבול עזה (צילום: Hassan Jedi/Flash90)

ההבנות אליהן הגיעו שלשום ישראל וחמאס, שנועדו להרגיע את המתיחות הביטחונית המתעצמת בדרום, לא הועילו בחלק מסוף השבוע האחרון, כאשר כ-15 שריפות הוצתו בשטח ישראל, רובן ביום שישי, כתוצאה משיגור בלוני תבערה מעזה.

ההסלמה התבטאה שני מישורים נוספים: אחרי פסק זמן מסוים, שבו המהומות הגדולות סמוך לגבול ישראל, כאשר לא פחות מ-7000 פלסטינים התפרעו במה שמוגדר כ'צעדת השיבה'.

כמו כן, שני עזתים נלכדו בעת שניסו לחדור לשטח ישראל, כשעל גופם אמצעי תקיפה - ככל הנראה כחלק מתכנון פיגוע קטלני.

חדירת מחבלים לישראל (צילום ארכיון: מצלמות האבטחה של קיבוץ צאלים)

בעקבות כל זה, החליטו תושבי עוטף עזה לפנות לאו"ם, ולמחות בפניו על הפרה ופגיעה בזכויות אדם שמבצע ארגון הטרור חמאס השולט ברצועה. כך פורסם הערב ב'חדשות 12'.

זעמם של תושבי העוטף יצא גם על כך שבבלונים ששוגרו לאחרונה מעזה הוסלקו מטעני נפץ קטלניים בחפצים תמימים, דוגמת ספרים בעברית וצעצועים, במטרה להביא לפגיעה בילדים.

מדובר ‏צה"ל נמסר: "במהלך אחר הצהריים (שישי) התקהלו 7,000 מפרי סדר בגבול הרצועה. הושלכו מטענים בודדים שנפלו בשטח עזה וזוהו ניסיונות התקרבות לגדר. חשוד אחד חצה את הגדר וחזר. בגזרה הדרומית הושלך בקבוק תבערה לעבר ג׳יפ של צה״ל - אין נפגעים ולא נגרם נזק".

"במהלך הלילה עצרו לוחמי צה"ל שני חשודים סמוך לגדר המערכת בדרום רצועת עזה. על החשודים נתפסו שני סכינים. בשעות הבוקר עצרו לוחמי צה"ל שני חשודים בסמוך לגדר המערכת בצפון רצועת עזה. על החשודים נתפסו ארבעה סכינים וקאטרים. כלל החשודים הועברו לחקירת כוחות הביטחון".

ב'כאן 11' דווח באשר למאחורי הקלעים של הבנות חידוש הרגיעה בעזה, כי ישראל שיגרה מסר לחמאס לפיו אם הבלונים לא ייפסקו, יהיה סבב מלחמתי. כמו כן, יחיא סינוואר, ראש הממשלה, אישר אישר את ההבנות אך גם הציב דרישה להכנסת 5 מיליון דולר כל חודש, כמשכורות לפקידיו.

דובר חמאס מסר באופן רשמי, כי ההבנות עם ישראל חזרו למסלולן הטבעי בשעות האחרונות (שבת), בעקבות המאמצים שהשקיעו מצרים והאו"ם. לדבריו, ישראל החלה לעמוד במה שהוסכם, "אחרי שהתחמקה מיישום ההבנות", כהגדרתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר