עדות המקורב

הגרי"ש אלישיב קבע: "מנהל שמפלה בנות הוא גנב"

חיים כהן, המשנה לראש העיר ירושלים, שהיה ממקורבי מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל, העיד כיצד הגיב הגרי"ש על מנהלי מוסד הממומן מכספי ציבור שמפלים בקבלת תלמידים. צפו (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום מתוך ערוץ כנסת)

המשנה לראש עיריית ירושלים חיים כהן, תוקף בחריפות את האפליה של בנות מעדות המזרח. בראיון ל'ערוץ הכנסת' הזכיר כהן את דבריו של מרן הרב אלישיב זיע"א שכהן שימש כעוזרו שקבע כי מנהל מוסד ציבורי שמפלה את בני עדות המזרח הוא 'גנב'.

"הרב אלישיב אמר מפורש שמנהל מוסד שממומן מכספי הציבור שמפלה בקבלת תלמידים הוא גם עושה מעשה לא מוסרי אבל הוא גם גנב".

כהן הזכיר את הסיפור שהתרחש בעת שהיה עוזרו של מרן הרב אלישיב, שבו זומנה שרת החינוך לביתו של הרב על מנת לבקש ממנה להקפיא תקציב של סמינר חרדי בירושלים שהפלה בקבלת בנות.

לדברי כהן ישנה מגמת שיפור מאז החל המאבק בנושא לפני 20 שנה, אך יש מקום לעוד שיפורים ולא יתכן שמוסדות החינוך הן לבנים והן לבנות יפלו תלמידים בני עדות המזרח.

כהן קרא להורים שלא להרים ידיים ולפנות לנציגי הציבור במקרים שבהם הם נתקלים באפליה: 'אסור לאבא לקבל את זה שלא מקבלים את הבת שלו למוסד רק בגלל המוצא של המשפחה. אנחנו בירושלים ניאבק בזה בכל הכוח'.

בראיון העריך כהן כי בעוד מספר שנים לא רבות כלל המוסדות של בני עדות המזרח יסגרו את הפער מול המוסדות האחרים וכולם יהיו בשורה הראשונה של המוסדות ואז תעלם לחלוטין בעיית האפליה כלפי עדות המזרח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר