המאבק באיראן

טראמפ שאל את נתניהו: "האם זה מסוכן?"

ראש הממשלה סיפר היום כי עדכן את נשיא ארה"ב בתכנית להבאת ארכיון הגרעין האיראני לישראל - לפני שזה יצא אל הפועל. טראמפ הגיב בשאלה האם זה לא מסוכן מידי (מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
טראמפ ונתניהו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם היום (שלישי) בטקס הענקת פרס ביטחון ישראל, וחשף תוכן שיחה שהיה לו עם נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ.

בהתייחסות למקבלי הפרס הרביעי סיפר על הבאת ארכיון הגרעין הסודי של איראן לישראל על ידי 'המוסד'. "אנשינו הוציאו מטהרן עשרות אלפי מסמכים, דיסקים, תקליטורים. החומר הזה מוכיח בצורה ברורה, קודם כל שאיראן שיקרה לקהילה הבינלאומית, היא נקטה צעדים מעשיים לפיתוח נשק גרעיני".

"אני אישרתי את הפעולה הזאת מתוך מחשבה – שחשיפת התכנית תסייע לשכנע את נשיא ארה''ב לצאת מהסכם הגרעין המסוכן עם איראן".

נתניהו חשף: "אבל אני רוצה לספר לכם משהו שלא סיפרתי עד היום, שיתפתי את נשיא ארה"ב ברעיון המבצע, עוד לפני שהוא בוצע. כשפגשתי אותו בדאבוס, אמרתי לו שאני מתכוון לשלוח את אנשינו ללב טהרן – להביא את הארכיון. הוא שאל אותי האם זה מסוכן. אמרתי לו שיש בזה סיכון לא מבוטל, אבל שהתוצאה מצדיקה את הסיכון".

"ולכן, כשהבאתי אליו אחרי המבצע לחדר הסגלגל ב'בית הלבן' את הממצאים העיקריים שחשפנו בארכיון – הוא כבר ידע במה מדובר. הוא הביע את הערכתו לתעוזה ולהישג. אין לי שום ספק שזה סייע לאשרר את החלטתו לפרוש מההסכם המסוכן הזה".

נתניהו הוסיף, "אתמול איראן הודיעה שחצתה את רף האורניום המועשר של 300 ק"ג. זהו צעד מתריס נוסף, בשאיפתה לייצר נשק גרעיני".

לדבריו, "ישראל לא תאפשר לאיראן לייצר נשק גרעיני. מי שמאיים עלינו בהשמדה שם עצמו בסכנת כליה ומעמיד עצמו, את ההנהגה שחושבת במונחים כאלה, בסכנה דומה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר