המינוי והתקווה

ח"כ דוד אמסלם יעצור את הרפורמה בקווי הנייעס?

קווי הנייעס וקווי המידע של החצרות החסידיות, מביעים תקווה כי כניסת ח"כ דודי אמסלם, לתפקיד שר התקשורת, תביא לביטולה של הרפורמה שצפויה לסגור את הקווים (אקטואליה)

שאול כהנא | כיכר השבת |
דודי אמסלם (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

כניסתו של ח"כ דודי אמסלם, לתפקיד שר התקשורת החדש, מפיחה רוח של תקווה בקרב קווי הנייעס וקווי המידע של החצרות החסידיות, לביטולה של הרפורמה שצפויה לסגור את הקווים.

כפי שפורסם בתחילת החודש שעבר ב'כיכר השבת', בכוונת משרד התקשורת לשנות את השימוש בקווי מידע הטלפונים ולמעשה לסגור את מוקדי השירות הטלפוניים המשמשים ערוץ עיקרי עבור חלקים בציבור החרדי.

מדובר במספרי טלפון אליהם מתקשרים במטרה לקבל גישה למידע בושאים קהילתיים פנימיים וגם בנושאי אקטואליה, חדשות (נייעס), תחבורה, רפואה, צבע אדום ועוד, זאת לאחר שלטענת המשרד יש בשימוש ניצול מופרז של הדקות וחברות הסלולר מפסידות כסף.

בימים האחרונים הוגשה עתירה לבג"ץ בדרישה לקבל ממשרד התקשורת את החומרים שעליהם התבסס השימוע שפרסם לגבי קווי המידע. בעתירה מתבקש בג"ץ "להוציא צו ארעי וצו ביניים דחוף, שיורה למשיבים שלא לקבל החלטה בשימוע, עד לאחר פרסום שימוע חדש שבמסגרתו יימסר המסד העובדתי המלא שעל בסיסו הוא נערך. שימוע מחייב מסירת מידע ומסמכים רלוונטיים. אלמלא יינתן הצו צפוי להיגרם נזק בלתי הפיך לעותרות ולמאות אלפים של מאזינים לקווי המידע הקולי נשוא ההסדרה המוצעת".

כעת, האחראיים על קווי המידע הללו, מצפים משר התקשורת החדש, חבר הכנסת דודי אמסלם, המקורב למגזר החרדי, להתערב נגד הרפורמה המתוכננת.

לדבריהם, "על שר התקשורת הנכנס להבין כי חופש הביטוי שייך לכלל האוכלוסיות והמגזרים בישראל - ולכן סגירת קווי המידע הטלפוניים היא פגיעה ברבבות מאזינים, בעיקר חרדיים, שרואים בקווים אלו שירות צרכני בסיסי ויומיומי".

גורמים המעורים בענין טוענים כי מי שעומד מאחורי ניסיון סגירת הקווים היא "ועדת הרבנים לענייני תקשורת" האחראית על צנזור שירותים לא כשרים במכשירים הכשרים.

‏הפרשן הפוליטי החרדי הבכיר יעקב ריבלין צייץ: "המבחן הראשון של שר התקשורת דודי אמסלם הוא לשחרר את הציבור החרדי מאחיזת החנק של ועדת הרבנים לעניני אלימות בתקשורת. קודמו לתפקיד לא הבין כלום בכלום ולכן היה בשליטתה המלאה".

כיום, משרתים קווים אלו מאות אלפי שיחות נכנסות ביום. לכל קהילה וחסידות יש קו מידע טלפוני, למשפחות רבות יש ואטסאפון קולי לעידכונים משפחתיים למי שאין לו סמרטפון התומך בוואטסאפ הרגיל. כמו כן קיימים מאות קווי שירות ומידע בטלפונים הפועלים על פי חוק וללא עלות גבוהה כך שהרפורמה המתוכננת צפויה לחסל את הקווים ואולי לייקר את השירות בהם תוך פגיעה בצרכנים.

גורם בוועדת הרבנים לענייני תקשורת מסר ל'כיכר השבת' בתגובה כי "הוועדה לא מגיבה לתקשורת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר