"סטטוס קוו"

ואיפה 'דגל התורה'? מהשבת - קווי האוטובוס יפעלו בחיפה

'דגל התורה' הובילה לניצחונה של עינת קליש בחיפה והפכה לשותפה בכירה, אך הופתעה לגלות כי מהשבת תופעל תחבורה ציבורית. מיכי אלפר ל'כיכר': "אנחנו כואבים אך לא מדובר בקו חדש" (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אוטובוס בשכונת נווה שאנן. ארכיון (צילום: גוגל מפות)

סיעת 'דגל התורה' בחיפה, שהביאה לניצחונה של ראש העיר עינת קליש רותם, נמצאת בשעות האחרונות בעין הסערה סביב הידיעה על הפעלת תחבורה ציבורית בשבת בעיר, החל מהשבת הקרובה.

המדובר הוא בחמישה קווי אוטובוס שיעברו דרך רחובות רבים בעיר חיפה, וביניהם גם באזור החרדי בשכונת 'נווה שאנן'. על פי הפרסום ב'ידיעות חיפה', האוטובוסים יפעלו החל מהשבת הקרובה, וזאת בפעילותו של חבר המועצה צביקה ברבי.

לפי הדיווח, מדובר באוטובוסים של חברת אגד שיופעלו באמצעות משרד התחבורה ובאישור עיריית חיפה.

פרסום הידיעה עורר סערה בקרב החרדים בעיר שתמהו איך ייתכן כי אוטובוסים עוברים בעיצומה של השבת בשכונה החרדית בתמיכתה של העירייה, כאשר החרדים חברים בכירים בקואליציה.

בדיקת 'כיכר השבת' גילתה כי החרדים החברים בקואליציה מ'דגל התורה' ומ'אגודת ישראל' לא היו מודעים להפעלת האוטובוסים עד לפרסום הידיעה בתקשורת.

בשיחה עם 'כיכר השבת' הבהיר סגרה"ע מיכי אלפר (דגל התורה) כי הוא קיבל בהפתעה גמורה את הידיעה. לדבריו, "לא מדובר בקו חדש. אנחנו מאוד כואבים על כך. הסטטוס קוו עליו אנחנו חתומים לא נוח מבחינתנו, אבל הוא משרת את שני הצדדים".

עוד הוסיף אלפר: "אני לא אבקש להפסיק דברים שהיו בעבר, לאחר שהם כלולים בסטטוס קוו, והקו הזה הוא במסגרת הסטטוס קוו. אני כואב את חילולי השבת, אך זו יוזמה שהחלה לפני חמש שנים בתקופתו של יונה יהב. נעשה הכל כדי לשמר את הסטטוס קוו הקיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר