"שנאה ופילוג"

'אגודה' במתקפה מתוזמנת נגד ר"ע צפת

שמונה חודשים לאחר שנבחר לראשות העיר צפת, ב'אגודת ישראל' יוצאים למתקפה נגד שוקי אוחנה בטענה כי הוא מתנכל לתושבי העיר החסידיים שלא תמכו בו (חדשות, אנ"ש)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ראש העיר אוחנה (צילום: דוד כהן)

שמונה חודשים לאחר שנבחר לתפקידו, ראש עיריית צפת שוקי אוחנה סופג בסוף השבוע מתקפה חריפה מכיוונה של 'אגודת ישראל', זאת בעקבות טענות על התנכלות מכוונות לקהילות החסידים בעיר שלא תמכו בו בבחירות.

אוחנה, כזכור נתמך על ידי 'דגל התורה' שאף חברה בקואליציה שלו. אגודת ישראל וש"ס שלא תמכו בו נותרו באופוזיציה, בעת האחרונה החלו ב'אגודה' ובש"ס במדיניות חדשה ממקום מושבם באופוזיציה, משם מנסים החברים לשמש כאופוזיציה לוחמת לראש העיר שוקי אוחנה.

ביום שישי יצאו ביטאוני 'אגודת ישראל' 'המודיע' ו'המבשר' במתקפה משולבת נגד ראש העיר, זאת בשל הטענה להתנכלות לקהילות החסידים בעצירת בניה לבית הכנסת אמשינוב בעיר.

חבר מועצת העיר נחמן גלבך (אגודת ישראל) שמלווה את היוזמה לבניית בית הכנסת אמשינוב זה מספר שנים הסביר כי כל האישורים הנדרשים לבניית בית הכנסת התקבלו לפני קרוב לשנה, אך קהילת חסידי אמשינוב המתינה עם בניית בית הכנסת עד לתקופת החופש הגדול, בשל העובדה שהקצאת השטח נתנה על גבי גג של מבנה המשמש כגן ילדים דתי, ומתון רצון להימנע מפגיעה בסדר יומם הרגיל של ילדי הגן.

"נענשו ניסיונות קודמים בפניות מסודרות לאגף החינוך בעירייה, כשחסידי אמשינוב הציעו לשכור לגן הילדים מבנה חלופי על חשבונם, לצורך פינוי הגן ותחילת עבודות הבנייה, אך ההצעות הללו נתקלו בדחייה על הסף מצד אגף החינוך", הסביר גלבך.

"על מנת להימנע מפגיעה בילדי הגן התעכבו העבודות עד לחופשה הגדולה, והשבוע, עם תחילת החופשה החלו עבודות הבנייה בפועל, אלא שאתמול הגיע למקום פקח של העירייה, והוציא צו הפסקת עבודה".

לדבריו, התואנה שבה מנסה העירייה להצדיק את הוצאת הצו היא העובדה שבמקום מתנהל גן ילדים, אך צו הפסקת העבודה הנו גורף ואינו מוגבל בזמן, מה שמוכיח שהמטרה היא לעכב את הבנייה לפחות עד לאחר החופשה הגדולה, ובכך לדחות אותה בשנה נוספת לכל הפחות.

"מדובר בהתנכלות ברורה לעצם הרעיון של בניית בית כנסת נוסף בצפת", הוסיף גלבך בדברים זהים שנאמרו ל'המודיע' ו'המבשר', "וזאת, על אף שבכל אזור הדרום, בו נבנה בית הכנסת של חסידי אמשינוב, אין אפילו בית כנסת חסידי אחד השוכן על גבי שטח עירוני. האזור הזה משופע במשפחות חסידיות רבות, ובמקום שהעירייה תפעל כדי לספק מענה לצרכי הדת של התושבים, הם נאלצים לשכור על חשבונם דירות ומקלטים כדי לקיים בהם את חיי הקהילה".

לדבריו, נראה שהתנגדותם הנחרצת של שניים מחברי המועצה, שהניפו עוד לפני הבחירות את דגל המלחמה בחרדים, והתחייבו לפעול להצר את רגלי החרדים כדי למנוע את המשך ההגירה החרדית המבורכת לצפת, היא זאת שהובילה להוצאת הצו הדרקוני והשערורייתי, שלכאורה מנוגד לחוק ולמנהל התקין: "ההתנגדות היא לא לבניית בית הכנסת הספציפי הזה במיקום הספציפי הזה, אלא שהתנגדות לעצם הרעיון של בניית בית כנסת חסידי בצפת".

בסוף השבוע הגיעו ארבעת חברי הכנסת של 'אגודת ישראל' לעיר צפת. בין היתר ביקרו במקום בו היה אמור להיבנות בית הכנסת אמשינוב והביעו את מחאתם נגד ראש העיר והעירייה.

מעיריית צפת נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': "משרד החינוך פנה לעיריית צפת באמצעות מספר מכתבים והביע את התנגדותו הנחרצת לבניית בית כנסת מעל גן הילדים "כוכב".

"תוכנית הבנייה כוללת הצבת עמודי קונסטרוקציה וביסוס בתוך חצר הגן, דבר המהווה בעיה בתפקוד הגן בשגרת הפעילות".

"כמו כן", מציינים בעירייה, "קיום עבודות הבנייה במהלך שנה"ל מעל לראשם של הילדים הוגדרה כמסכנת חיים וכזו שאינה מאפשרת פעילות תקינה ושגרתית של גן ילדים-בתוך אתר בנייה. מטעמים אלו מתקיימים דיונים לבחון אפשרות להעתיק את מקום הבנייה לשטח סמוך- לרווחת שני הצדדים תוך מתן דגש והקפדה על שלום הילדים". תגובת העירייה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר