חופשות - בסכנת ביטול

חשש בעולם הישיבות: מימון ה'קעמפים' קוצץ משמעותית

מנהלי 'קעמפים' בעולם הישיבות הופתעו לגלות כי התקציב שקיבלו מהרשות לפיתוח הגליל - קוצץ השנה משמעותית, לעומת השנים האחרונות. בחלק מהישיבות אף שוקלים לבטל את הקעמפים (אקטואלי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

פרסום ראשון: לאחר שעולם הישיבות הורגל בשנים האחרונות לקבל מימון על ה'קעמפים' הנערכים בימי בין הזמנים, מהרשות לפיתוח הגליל השנה, התבשרו מנהלי הישיבות כי התקציב אליו היו רגילים - נחתך, ולאור זאת, לפחות חלק ממנהלי הישיבות שוקלים לבטל את ה'קעמפים' - כך נודע ל"כיכר השבת".

כידוע, מידי שנה יוצאים עשרות אלפי בחורי ישיבות ל'קעמפ' במסגרת הישיבה. המדובר בימי חופשה בצוותא עם ראשי הישיבה ורבניה בשנים האחרונות צצה קרן אור חדשה המקלה במעט את ההתמודדות עם הסכומים האדירים והעלויות הכבדות של הפעילויות השונות שנערכות במסגרת ה'קעמפ'.

מדובר בתקציב ה'קעמפים' של הרשות לפיתוח הגליל שתחת אחריות יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי. בשקלול הנתונים עולה כי הרשות מתקצבת כל ראש של בחור ישיבה המשתתף ב'קעמפ' בכ-140 שקלים, כך שישיבה ממוצעת נהנית מתקציב של 50,000 - 60,000 שקלים, סכום שמכסה בדרך כלל יום פעילות שלם, הכולל יציאה לחיק הטבע ונסיעות ארוכות.

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי (צילום: דוד כהן - פלאש 90)

אולם מתברר כי השנה, שנת תשע"ט, בעקבות גידול מבורך במספר התלמידים בעולם הישיבות, התקציב לכל ישיבה - יירד, כך שלמרות הרצון הטוב, מנהלי הישיבות קיבלו הודעה מהגורמים ב'רשות' כי השנה התקציב יהיה קטן יותר.

ל"כיכר השבת" נודע כי בעקבות כך מנהלי ה'קעמפים' בעולם הישיבות מתקשים לארגן 'קעמפ' ברמה גבוהה ומשמעותית וחלק מהקעמפים אף בסכנת ביטול.

לטענת מנהלי הישיבות, "התשובות מ'מסע גליל' של 'הרשות לפיתוח הגליל' הגיעו אמש אלינו וגילינו שהמצב בכי רע, הסכום נחתך בכמעט 35% משנה שעברה. כבר סגרנו מראש תכניות על סמך הסכומים הללו וגילנו שצריך להתחיל לבטל דברים".

מהרשות לפיתוח הגליל לא נמסרה תגובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר