מפץ פוליטי?

הדיל שהוצע לחרדים: בני גנץ יעזוב את יאיר לפיד למענכם

הכתב הפוליטי, עמית סגל, טוען כי בכירים ב'כחול לבן' הגיעו בהצעה למפלגות החרדיות לפיה לאחר הבחירות יעזוב גנץ את לפיד ויחבור לליכוד בתמורה לרוטציה בראשות הממשלה (פוליטי מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
גנץ "יקריב" את לפיד? (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הבחירות השניות בשנת 2019 מתקרבות ובאות והסקרים לעת עתה לא מראים על שינוי משמעותי במפת המנדטים מה שיחזיר את ליברמן שוב לעמדת זה שיקבע מה יקרה. בסיטואציה העכשווית המפסידים הראשיים הם החרדים שגם אם ישחזרו את מספר המנדטים שלהם עדיין יוותרו מאוימים על ידי ליברמן ועמדותיו המפתיעות כנגד החרדים.

הפרשן הפוליטי עמית סגל, טוען בטורו ב'ידיעות אחרונות' כי גורמים ב'כחול לבן' הבינו את זה והגיעו בהצעה מפתיעה במיוחד למפלגות החרדיות לפיה, אחרי הבחירות יתפצל גנץ מלפיד, ויודיע לליברמן שישכח מחלומו להקים ממשלת אחדות חילונית. החרדים, יגמלו לו בהסכמה לרוטציה עם הליכוד שבה גנץ מכהן ראשון כראש הממשלה.

מדובר בבגידה של ממש של גנץ בלפיד שיוותר במצב בעייתי במיוחד, שכן החרדים יסרבו בכל מקרה לצירופו לממשלה בשל עמדותיו ובעיקר אמירותיו כנגד הציבור החרדי.

סגל טוען כי האופציה היחידה הנוספת העומדת על השולחן היא החלפת נתניהו בראשות הליכוד והליכה עם ליברמן וכחול לבן, מהלך שכרגע נראה חסר כל סיכוי הן בשל הסיכוי שהליכוד יוותר על הדמות הכי נוצצת ומצליחה שלו והן בשל חוסר הסיכוי שהליכוד יבגוד בצורה גסה כל כך בחרדים ובדתיים לאומיים - השותפים הטבעיים של הליכוד להקמת ממשלה.

כרגע, אין שום אישור רשמי או שלא רשמי לטענות של סגל, אך ייתכן שעצם פירסומן לצד הדיווחים על מתיחות בצמרת כחול לבן בשל כישלונה של ח"כ עומר ינקלביץ' בפוליגרף והטענה שהיא זו שמדליפה לתקשורת יביאו בסופו של דבר לקריסת הברית בין גנץ ללפיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר