"זו שערורייה"

היועמ"ש החליט: לא תיפתח חקירה נגד גפני

למרות המלצת מבקר המדינה לפתוח בחקירה פלילית נגד הח"כ, בחשד כי סייע לרב בכיר לחמוק מחקירה, החליט היועץ המשפטי לממשלה שלא לחקור את משה גפני (חדשות, בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הכריע שלא לפתוח בחקירה נגד יו"ר 'דגל התורה' ויו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני - כך מדווח הערב (ראשון) מרדכי גילת בכאן 11.

כפי שדווח בעבר, גפני נחשד כי סייע לרב בכיר להתחמק מחקירה שערך נגדו משרד המבקר במשרד העבודה והרווחה. מבקר המדינה העביר את החומר ליועץ המשפטי לממשלה עם המלצה לפתוח בחקירה פלילית נגד גפני.

אך על פי גילת, בשקט ובלי לתת לזה ביטוי, סגר היועץ המשפטי לממשלה את התיק. גילת טוען כי לא התקבלו נימוקים להחלטה.

במהלך חקירה פלילית של אנשי יחידת האכיפה, להם יש סמכויות כמו למשטרה, הגיעו לרב ידוע שמקורב לדגל התורה, שנגוע בחשדות למעשים פליליים.

הרב הוזמן לחקירה - ולא הופיע. הוזמן לחקירה פעם שנייה, ושוב לא הופיע. אנשי מבקר המדינה התחילו לבדוק מה קרה, והתברר להם כי גפני הפעיל את קשריו במשרד הרווחה, פנה לבכיר מאוד במשרד וביקש ממנו לחלץ את אותו רב.

בעקבות חשיפת החשדות, אותם הפנו אנשי משרד מבקר המדינה אל המבקר, הגיש המבקר יוסף שפירא את המלצתו ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לפתוח בחקירה נגד גפני - המלצה אותה דחה כאמור היועמ"ש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר