ליד הגדר

כוחות הביטחון הרסו מבנים במזרח ירושלים

כוחות גדולים של צה"ל ומשטרה פועלים בוואדי חומוס, הסמוך לשכנות צור באהר במזרח ירושלים, להריסת 12 מבנים, שנבנו בסמוך לגדר, בניגוד לצו של הצבא האוסר זאת (חדשות, בארץ)

הכוחות במהלך ההריסה, הבוקר (צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90)

כוחות גדולים של צה"ל ומשטרה פועלים החל משעות הבוקר (שני) המוקדמות בוואדי חומוס, הסמוך לשכנות צור באהר במזרח ירושלים, להריסת 12 מבנים. המבצע נערך באישור בג"ץ ותחת צו אלוף פיקוד מרכז ופיקוד משטרת מחוז ירושלים.

המבצע נחשב לחריג בגודלו ובהיקפו ומשתתפים בו מאות לוחמי צה"ל ושוטרים, עם זאת שעות לאחר התחלת המבצע, לא נרשמות הפרות סדר במקום. על ביצוע ההריסה אחראית יחידת יהלו"ם של צה"ל הפועלת בסיוע דחפורים של חיל ההנדסה הקרבית ומשתמש בפיצוצים הנדסיים.

מדובר ב-12 מבנים שנבנו בשטח פלסטיני, בין שטח B לשטח A, ליד גדר המערכת - בצורה בלתי חוקית ומהווים סכנה לגדר. במבנים ישנם 72 יחידות דיור. 11 מהמבנים הם שלדים בתהליכי בנייה ורק הקומה התחתונה במבנה ה-12 מאוכלסת בתושבים ערבים.

לפני כחודשיים קבע בג"ץ כי המבנים הוקמו בניגוד לתקנות, וביום שישי האחרון פג הדד-ליין שניתן לתושבים, שטענו כי יהפכו להומלסים אם יעזבו את המבנים.

יצוין כי ואדי חומוס נמצא נמצא מחוץ לגבול השיפוט של ירושלים ומאז הסכמי אוסלו, סמכויות הבניה שם הן של הרשות הפלסטינית אך גדר ההפרדה שנבנתה הותירה את וואדי חומוס בצד הישראלי. לאחר שישראל לא הוציאה לתושבים שם היתרי בנייה, הם החלו לבנות בתים עם אישורי בניה מהרשות הפלסטינית.

לאחר בניית הגדר הוציא הצבא צו האוסר על בניה במרחק של 250 מטרים מהגדר. ל-12 המבנים שהפרו את הצו הוצא צו הריסה ובג"ץ, כאמור, דחה את העתירה נגד ההריסה.

ממשרד הביטחון נמסר כי "היום בוצעה אכיפה נגד 12 מבנים ושני מתחמי יסודות בנייה. המבנים נבנו באופן בלתי חוקי וללא קבלת ההיתרים הנדרשים, בתחום צו איסור בנייה אשר נחתם על ידי אלוף פיקוד המרכז באזור צור באהר, סמוך לתוואי גדר הביטחון. האכיפה יצאה לפועל לאחר שב-17 במאי ניתן פסק דין של בג״ץ בעניינן של שתי עתירות שהוגשו במטרה למנוע את האכיפה. בג״ץ דחה את העתירות וקבע כי ניתן לבצע אכיפה נגד המבנים, המהווים סיכון ביטחוני לתוואי גדר הביטחון. האכיפה בוצעה בהתאם לסמכויות והנהלים ובכפוף לשיקולים המבצעיים".

(צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90)
(צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90)
(צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90)
(צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90)
(צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90)
(צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90)
(צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר